Продажбите на смартфони в Индия достигнаха нов връх, пише Quartz.
Между юли и септември тази година 39 млн. смартфона са били продадени в страната, което е с 21% повече спрямо същия период на миналата година, твърди компанията за пазарни проучвания International Data Corporation (IDC).
Това означава, че на Индия се падат 10% от глобалните продажби на смартфони.
Благодарение на растежа в този сегмент общите продажби на мобилни телефони са нараснали с 30% в периода юли-септември. Като цяло 80 млн. бройки са продадени в рамките на тримесечието, твърди IDC в доклад от 14 ноември.
Ръстът е дошъл предимно от онлайн търговците, които са продали 13 млн. телефона през тримесечието, или с 35% повече от предходната година, според IDC. Онлайн продажбите вече представляват 37% от всички продажби на смартфони, ускорявайки се от миналогодишния темп от 32%, и са задвижвани основно от китайската фирма Xiaomi, на която се падат близо 50% от онлайн продажбите.
Според Джайпал Синх, старши анализатор в IDC, като се има предвид фокуса върху индийския пазар, се очаква онлайн търговците да запазят агресивния си подход и през 2018 г.
В рамките на тримесечието Xiaomi успя да смали преднината на пазарния лидер Samsung и двете марки в момента контролират близо 50% от индийския пазар на смартфони.
„В следващите няколко тримесечия Samsung и Xiaomi ще трябва да затвърдят позициите си и значително да разграничат продуктите от гледна точка на технологиите и качеството, за да се борят за лидерството на този хиперконкурентен пазар на смартфони“, твърди Упасана Джоши, старши анализатор на IDC India.
Междувременно други китайски фирми като Lenovo, Oppo и Vivo също се радват на ръст на продажбите спрямо миналата година. Петте топ производители в момента държат 72% дял от пазара на смартфони в Индия, твърди IDC, в сравнение с 50% година по-рано.