Китайският концерн Lenovo Group Ltd. заяви, че ще придобие 51% от бизнеса за персонални компютри на Fujitsu Ltd. за поне 157 млн. долар, след като отчете най-силен ръст на приходите от две години насам на фона на стабилизирането на пазара на компютри.
Най-големият производител на компютри в Китай отчете скок от 5 на сто на приходите до 11,8 млрд. долара в тримесечието, приключило през септември, надминавайки очакванията за 11,3 млрд. долара. Нетната печалба обаче спада с 11 на сто до 139 млн. долара. Цената на акциите обаче скочи с около 5 на сто, изтривайки загубата от началото на годината.
“И през второто тримесечие продължаваме с успешната трансформация на нашия бизнес, стриктно следвайки тристепенната стратегия за развитие. Запазихме водещата за индустрията доходност на бизнеса с компютри и регистрирахме по-добри резултати от средните за пазара на годишна база. Реорганизацията на бизнеса с центрове за данни дава положителен резултат благодарение на подобрената търговска политика, новата глобална структура на търговските канали и програмите и конкурентоспособността на новите ни продукти. Трансформацията в мобилния бизнес продължава и на повечето пазари компанията отбелязва значителен ръст”, казва Ян Янцин, изпълнителен директор и председател на Борда на директорите на Lenovo.
Lenovo се опитва да намери отново пътя към растежа на ключовите си подразделения за персонални компютри, смартфони и сървъри. Въпреки че загуби лидерското място на пазара на компютрите за сметка на HP Inc., свиването на пазара през последните няколко години се забавя, а главният изпълнителен директор Ян Янцин свива разходите в мобилния бизнес, който постигна скромен напредък след закупуването на Motorola за 2,9 милиарда долара. В четвъртък компанията обяви, че ще закупи бизнеса на Fujitsu за потребителски компютри за най-малко 17,85 милиарда йени (157 милиона долара), добавяйки японския бранд в портфолиото си.
Въпреки че сливането през 2005 на бизнеса с компютри на International Business Machines се отплати, не толкова гладко се развиват придобитите преди 2 години сървърни производства от IBM и на Motorola. Сега очевидно Lenovo търси нов път с това стратегическо партньорство с Fujitsu.
"Всички наши стратегически партньорства и придобивания се движат по план. Ние непрекъснато търсим нови възможности за развитие, за растеж и експанзия, които да задоволят глобалните ни амбиции и посредством които да предлагаме на нашите клиенти най-добрите решения на пазара. Lenovo и Fujitsu споделят общата цял да развият PC бизнеса на Fujitsu в глобален мащаб. Партньорството отговаря и на целите на Lenovo да подсили своето глобално лидерство в този сегмент, като това ще позволи на компанията да повиши пазарния си дял и размаха на своите операции. Виждаме Fujitsu като ценен и ключов партньор със силен и качествен бранд, високи възможности и изключителни ресурси в развойната и изследователска дейност", коментира пред Investor.bg Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo България и Македония.
По думите му компанията очаква силни синергии от обединяването на глобалните сили на Fujitsu в частта с продажбите, обслужването на клиенти, развитие на продуктите и производството, а от тези синергии ще се възползват и двете компании.
„По-здравият пазар на компютри може най-накрая да помогне на платформата на Lenovo да достигне HP или Dell", казват Ананд Сринивасан и Вей Мок, анализатори от Bloomberg Intelligence. „Сървърният бизнес и мобилната платформа се нуждаят от структурни промени", смятат те.
*Допълнено с коментара на Йовко Атанасов, регионален мениджър на Lenovo България и Македония.
преди 7 години Никога, ама никога повече леново!!!!!!!!!!!!!!!!!!Изключително съм разочарован от продуктите им. На пръв поглед перфектно съотношение цена-качество,с отлични характеристики, но на втори просто пластмасови ***. Всичките изкарват точно до края на гаранцията. Тази марка у.мря за мен и нине и присно и во веки веков! отговор Сигнализирай за неуместен коментар