Акциите на японския технологичен концерн Sony Corp скочиха до 9-годишно ниво в сряда, след като компанията прогнозира рекордна печалба, която оправдава усилията за преструктуриране, и повиши очакванията за трайна инерция на рентабилността, предава Bloomberg.
Под ръководството на главния изпълнителен директор Казуо Хирай технологичният и развлекателен гигант се отказа от нерентабилни бизнеси с електроника и капитализира от навлизането на смартфоните в ежедневието на потребителите със своите качествени сензори за изображения.
Позовавайки се на силни продажби на сензорите за изображения, както и на високотехнологичните телевизори, Sony увеличи перспективата си за оперативната печалба за цялата година до 630 млрд. йени (5,5 млрд. долара), което е с 26 процента повече от по-ранната прогноза и със 7,5 процента по-висока печалба от средната оценка на анализаторите.
„Такива сензори ще бъдат използвани в много области, а пазарът е много голям", казва пред Ройтерс Масаюки Отани, главен пазарен анализатор в Securities Japan Inc.
„Рентабилността нараства, а в средносрочен и дългосрочен план очакваме цената на акциите да достигне ниво от 7190 йени до 2007 г.", допълва той.
Акциите на Sony се изстреляха с 11,6% до най-високото си ниво от юни 2008 г., като станаха най-търгуваните по оборот на основния бенчмарк в Токио Nikkei 225. В следборсовата търговия акциите добавиха 9,8% до 4 846 йени, което дава на компанията пазарна капитализация от около 54 млрд. долара.
Новата прогноза е с 20% по-висока от досегашния рекорд за печалба, достигнат преди две десетилетия, когато силните продажби на потребителската електроника съвпаднаха с популярността на първата конзола за игри PlayStation и нейния хит "Мъже в черно".
За да развие нови приходи, компанията също така увеличи инвестициите си в изкуствен интелект и разшири портфолиото си за потребителски продукти.
Sony представи своя гласово активиран комуникационен робот Xperia Hello! по-рано през този месец и в сряда заяви, че възстановява дейността над своето роботизирано куче AIBO, пуснато в продажба през 1999 г. Японският концерн също така има за цел да бъде лидер на пазара на виртуална реалност, като се възползва от развлекателната част на бизнеса си, като музика и филми.
В съчетание с нарастващото търсене на потребителски аудио продукти, предизвикано от възхода на стрийминг услуги като Spotify и Apple Music на Apple Inc., фокусът върху авангардни технологии е логичен и обещава и бъдещи печалби, казва анализаторът на Macquarie Деймиън Тон.
„Те също така трябва да навлязат на пазара за 3D сензори, които ще бъдат полезни за добавената реалност и приложенията, които ще гарантират тази технология", посочва той.
„Страхотни продукти, плюс страхотна марка, които осигуряват страхотна печалба", добавя той. „Може би не е наука за всеки, но от дълго време изглеждаше така, сякаш Sony беше забравила тази магическа формула“, заключава анализаторът.
преди 6 години Авторът Бойчо Попов и редакторът му са с десет години назад... Вижте датите в текста отговор Сигнализирай за неуместен коментар