IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple Watch – трети път за щастие

Третото поколение на умния часовник може да насърчи силно продажбите на продукта

09:27 | 13.09.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Повече от две години след представянето на Apple Watch Apple Inc. най-накрая успя да възпроизведе технологията на комиксите от 40-те години на миналия век, което според анализаторите ще стимулира силно продажбите.

Третата серия на Apple Watch, представена във вторник заедно с многоочаквания iPhone X, разполага с безжична LTE свързаност. Това означава, че клиентите ще могат да осъществяват телефонни разговори или да изпращат текстови съобщения от часовника, без да се налага да разполагат с iPhone наблизо, както при предишните модели.

Способността да се обаждаме с помощта на часовник завладя въображението на технологичните ентусиасти поне от появата на "Дик Трейси" - комиксът за частния детектив, който се появи през 1946 г. и който използваше разговори от китката си, за да помага за залавянето на лошите момчета.

„Това бе нашата визия от самото начало", заяви директорът на оперативния екип Джеф Уилямс по време на представянето. „Сега можете да отидете на разходка само с часовника си и все още да сте свързани. Наистина е хубаво да знаете, че можете да се свържете с някого, ако е необходимо“.  

За да сме напълно честни -  Samsung Electronics продава интелигентни часовници с мобилна връзка за данни от 2014 г. насам, но първите устройства бяха обемисти и страдаха от кратък живот на батерията, тъй като връзката за данни консумираше допълнителна мощност. Те също така изискваха наличие на отделен телефонен номер. 

Apple твърди, че новата серия 3, от друга страна, ще разполага с до 18 часа живот на батерията и е само с част от милиметър по-дебела, отколкото предишната Серия 2. И ще има същия телефонен номер, като iPhone-а на клиента, чието наличие все още се изисква.

Apple съобщи, че и четирите най-големи американски оператора ще предлагат часовника, а AT&T и T-Mobile US съобщиха, че абонаментната такса ще възлиза на допълнителни 10 долара на месец.

Анализаторите като цяло вярват, че новата възможност за свързаност може да доведе до ускоряване на продажбите, въпреки че няма консенсус за това с колко ще се повишат те.

С цена от 399 долара новият часовник е едва малко по-скъп от предишния модел - 329 доларовата Сирия 2, която въведе самостоятелни GPS възможности. С тези 70 долара допълнително обаче потребителят получава много по-полезни възможности - включително възможността за поточно предаване на музика от Apple Music.

„От третия път успяха да вкарат очарованието в часовника", казва Боб О'Донъл от Techanalysis Research, цитиран от Ройтерс.

Онова, което може да накара някои потребители да не купят часовника, е месечната повтаряща се такса, която с течение на времето ще надвиши допълнителните разходи за Серия 3 над по-старите часовници, казва анализаторът на Apple от Gartner Брайън Блау. „Да, ще трябва да се плаща за този допълнителен план за данни, но изглежда операторите поне ще направят това относително лесно", добавя той.

Apple не разкрива броя на продажбите на Apple Watch. Анализаторът от Bernstein Тони Саконаги вярва, Apple ще продаде 12 милиона часовници през фискалната 2017 г. и между 14 и 15 млн. броя през фискалната 2018 г. Джен Мюнстер от Loup Ventures прогнозира много по-голям бум до 26 милиона броя през 2018 г.

Така или иначе, Apple поставя нов натиск върху конкурентите на пазара на умни часовници, като Fitbit и Garmin, които ще бъдат притиснати от техническа и бизнес гледна точка, за да отговорят на безжичните функции на Apple. Garmin и Fitbit не са отговорили на молбите за коментар от Ройтерс след обичайното работно време.

Часовникът ще остане незначителна част от приходите на Apple, които през миналата година възлизаха на 215 млрд. долара. Но може постепенно да заеме мястото си като част от семейството продукти, без които лоялните фенове на Apple не могат - като превърнат една фантазия от 40-те години на миналия век в реалност за масите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още