След паметната 2016 г., в която множество очила за виртуална реалност най-накрая навлязоха на пазара, 2017 г. е сравнително тиха от гледна точка на навлизането на нови устройства, коментира Statista.
Пазарът все още се доминира от същите големи играчи, като Samsung с Gear VR, Sony с PlayStation VR и Facebook с Oculus Rift отговарят за над 60% от глобалните доставки на очила за виртуална или добавена реалност през второто тримесечие на 2017 г.
Според IDC глобалните доставки на очила са нараснали с 25,5% на годишна база през второто тримесечие, достигайки 2,1 млн. устройства.
На първо място в класацията е Samsung, като от устройствата Gear VR са били продадени 568 хил. броя през второто тримесечие. Малко след южнокорейската компания е японският ѝ конкурент Sony с PlayStation VR, чиито доставки са достигнали 519 хил. броя през периода.
На трето място, но с доста по-слаби резултати, са Oculus Rift на Facebook с 247 хил. броя. Компанията обаче отчита 250-процентов ръст на тримесечна база, като през първите три месеца на годината доставките на очилата за виртуална реалност са били едва 99 хил. броя.
Въпреки нарастващия интерес към добавената реалност – Apple и Google представиха пакет за разработка на добавена реалност на мобилните си платформи тази година – тази технология все още формира 98% от доставките на пазара за виртуална и добавена реалност.
Макар че вероятно ще мине известно време, преди да видим първите фокусирани върху потребителите очила за добавена реалност, скоро ще можем да ползваме технологията на мобилните си телефони.
Още графики можете да разгледате тук