Apple на практика „уби“ iPod Shuffle и iPod Nano в четвъртък, като ефективно подряза своята линия преносими музикални плейъри до само един модел: iPod Touch.
Според BusinessInsider компанията е потвърдила за прекратяването на предлагането на двете устройства в имейл, след като те изчезнаха от уеб сайта на Apple Store в четвъртък. Съобщението не е изненадващо, тъй като и двата iPod-а не са актуализирани от години и не поддържат стрийминг услуги, като Apple Music и Spotify.
Решението за по-нататъшно намаляване на флотилията IPod маркира нова глава в бавния, но стабилен поход надолу на популярния музикален плейър. Когато първият iPod беше пуснат на пазара през есента на 2001 г., той направо изпъкна в ерата на цифровата музика и бързо се превърна в дойната крава на Apple. Както илюстрира диаграмата, iPod представляваше 40% от приходите на компанията през 2006 г., точно преди представянето на първия iPhone. С нарастващата популярност на смартфоните обаче MP3 плейърите постепенно бяха тласкани към остаряване, а продажбите на iPod започнаха да спадат през 2009 г.
През 2014 г., последната година, в която Apple публикува данни за продажбите на iPod като отделна категория, компанията е продала 14,4 милиона iPod-а, което е срив от почти 55 милиона единици през 2008 г.
През същата година (2014 г.) на iPod се падаха само 1,25% от приходите на Apple, обяснявайки защо компанията няма особен проблем да издърпа щепсела от още два модела през тази седмица (предлагането на iPod Classic беше преустановено през 2014 г.). Ще бъде интересно да се наблюдава колко дълго Apple ще задържи iPod Touch, което всъщност е по-евтиният, по-малко мощен iPhone без възможност за връзка с мобилен оператор.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.