Японската технологична компания Sony е продала повече от 1 млн. бройки от своите очила за виртуална реалност в световен мащаб, обяви шефът на звеното за игри на компанията в Азия. Относително ниската цена пък е тази, която е помогнала за всичко това, предава Ройтерс.
Продажбите на очилата за виртуална реалност за PlayStation, пуснати на пазара през октомври, са „надминали нашите очаквания“, коментира Ажуши Морита, президент на Sony Interactive Entertainment Japan Asia.
"Увеличаваме производството и проблемите с доставките могат да бъдат решени“, обясни Морита.
Инерцията, която са набрали продажбите, подкрепя гледната точка на анализаторите, че Sony е в добра позиция да си спечели отрано лидерска позиция в битката на очилата за виртуална реалност чрез по-достъпната цена и чрез 60-те млн. потребители на своята конзола PlayStation 4.
Очилата, които са проектирани да работят с PlayStation 4, а не с нов хардуер, се продават за 399 долара. Те са по-евтини от тези на Facebook – Oculus Rift (599 долара) и Vive на HTC (799 долара).
Според компанията за проучвания IDC около 2 млн. очила за виртуална реалност са били продадени в света през първите три месеца на 2017 г. Като се изключат най-евтините, базирани на смартфони очила, Sony се класира на челна позиция с 429 хил. бройки.