Конгресът на САЩ работи над общонационално законодателство за автономните превозни средства, което би могло да замени щатските правила и да улесни производителите на автомобили да тестват и разгръщат технологията, заявиха високопоставени законотворци от Камарата на представителите в САЩ и Сената пред Ройтерс.
Председателят на влиятелната комисия за енергетика и търговия в Сената заяви, че планира да представи пакет от законодателни актове, с който да се преразгледат федералните правила за управление на самоходни превозни средства.
"Ние се приближаваме много до това, мисля, че това е добър пакет. Свършихме много работа с него", заяви Грег Уолдън от Орегон в интервю за агенцията, като добави, че има „добро двустранно споразумение" и се надява мерките да бъдат представени през следващия един до два месеца.
Сенаторът Джон Тюн, републиканец, който председателства Комитета за търговия на Сената, също работи по законодателно предложение за автономни автомобили заедно със сенатора Гари Питърс, демократ от Мичиган. „Още не сме готови, но се приближаваме“, казва Тюн.
Двамата говорят пред Ройтерс, след като във вторник са участвали в тестове на автономно движещо се Audi, поделение на Volkswagen AG.
Редица компании, като Alphabet Inc и Ford Motor Co, агресивно залагат на автоматизирани технологии и настояват за унифицирани федерални правила, които да заменят остарелите закони и да опростят разработването, като в крайна сметка концерните да могат да продават технологията в цялата страна.
През тази пролет републиканци изготвиха обобщение на 16 потенциални законодателни предложения относно федералните реформи и регламентите, които засягат производителите на автомобили и с които Ройтерс разполага.
Сред разглежданите предложения се включва и даване на разрешение на Министерството на транспорта на САЩ да изкара до 100 000 автономни превозни средства от настоящите стандарти за безопасност, които са написани въз основа на поемането на отговорност за действията на автомобила от страна на водача.
Съществуващите стандарти за безопасност на моторните превозни средства забраняват продажбата на превозни средства без волани и педали за газ. Но поделението Waymo на Alphabet Inc призова отдавна тези правила да бъдат променени.
Друго предложение би забранило на даден щат да ограничава изпитанията от страна на производител на до 250 автомобила и ще бъде приветствано от производителите на автомобили, които спорят с Калифорния за ревизия на правилата за тестване на автономни автомобили.
Тюн планира да има обществено обсъждане в средата на юни, но не конкретизира срокове, в които да представи своите нови законови предложения. Той иска да избегне обаче „работата на парче“ в 50 различни щата по темата за автономниje автомобили.
"Най-важното е да се уверим, че ще останем начело на иновациите, че няма да има ненужни задръствания по пътя, балансирайки това с безопасността", казва от своя страна Уолдън.
В понеделник Министерството по транспорта на САЩ заяви, че ще представи ревизирани насоки за автономните автомобили през следващите няколко месеца, като реагира на призивите на автомобилостроителите за регулации, които да не спъват скъпоструващите усилия за налагането на автономните автомобили на пътя.
Доброволните насоки ще предоставят насоки за щатите по отношение на регистрациите на такива автономни автомобили, докато Конгресът работи за въвеждане на по-постоянни правила за надзора на автономните превозни средства. Но законодателството може да не бъде одобрено през тази година, коментира още Ройтерс.
В автомобилни катастрофи по пътищата в САЩ годишно умират повече от 35 хил. души, а ранявани са 2,4 млн. души.
Уолдън твърди, че целта е да се стигне до масово пускане на автономни автомобили по пътищата, така че след едно поколение хората да се запитат: „Какви варвари са били – карали са се сами? Шегуваш ли се? И са смятали, че това е приемливо“?
Вижте повече в материала на Bloomberg TV Bulgaria!