IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple – по-висока печалба и малко патриотизъм

Компанията изненада със спадащи продажби на iPhone

08:31 | 03.05.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Приходите от Китай продължават да спадат. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Приходите от Китай продължават да спадат. Снимка: Ройтерс

Но да погледнем резултатите – през миналото тримесечие Apple увеличава както приходите, така и печалбата си. Спад има при продажбите на ключовия iPhone. Компанията е спечелила 11,03 млрд. долара – ръст от 4,8 на сто на годишна база. Приходите скачат с 4,6 на сто до 53,9 млрд. долара.

Същевременно Apple Inc. съобщи за спадащи продажби на iPhone, подчертавайки необходимостта от предоставяне на редица нови функции в следващото издание на водещото устройство, ако компанията възнамерява да се опълчи на конкуренти като Samsung Electronics Co. Apple е продала 50,8 млн. iPhone-а през тримесечието, приключило на 1 април, докато за същия период преди година броят им е бил 51,2 млн. броя. Анкетирани от  Bloomberg анализатори предвиждаха бройката да достигне 51,4 млн.

„Свидетели сме на това, за което вярваме, че е пауза в покупките на iPhone, което според нас се дължи на по-рано и много по-често спекулации за бъдещите модели“, заяви  Тим Кук заяви по време на конферентния разговор с анализатори.

В миналото Apple променяше основно iPhone на всеки две години. iPhone 7, представен през септември, имаше подобна форма и функции на своя предшественик, разширявайки цикъла до три години. Това е могло да мотивира повече клиенти да забавят покупките си.

Към края на тримесечието Apple разполага с 257 млрд. долара в брой и еквиваленти. Компанията заяви, че ще върне повече на акционерите, обявявайки нова програма в размер на 50 млрд. долара за нови обратни изкупувания и дивиденти от 63 цента на акция. Анализаторите прогнозираха дивидент от 62 цента, в сравнение с 57-те цента, платени през фискалната 2016 г. Компанията вече обяви, че ще похарчи 175 млрд. долара за обратни изкупувания, помагайки на акцията да се задържи на високо ново в затишията между новите продукти.

Базираната в Купертино компания прогнозира приходи в диапазона 43,5 млрд. до 45,5 млрд. долара за текущото тримесечие, под анализаторските прогнози за 45,7 млрд долара.

Много се разчита на успеха на следващия iPhone. Продажбите на смартфони се забавят като цяло, а Apple губи пазарен дял в Китай, важен източник на ръст преди последната година на фона на засилващата се конкуренция от местни играчи. 

„Китайските производители като Huawei, Oppo и Vivo продължават да правят живота на Apple наистина труден в региона", заяви Джон Бътлър, анализатор в Bloomberg Intelligence.

И все пак през фискалното второ тримесечие приходите от Велик Китай (вкл. Хонконг и Тайван) са спаднали с 14 на сто до 10,73 млрд. долара - по-малко рязко в сравнение с миналата година. Много китайски потребители просто задържат своите стари iPhone-и по-дълго, чакайки ново устройство с нови услуги или вид.

„Те не изоставят Apple“, казва пред WSJ Бен Баджарин, анализатор в Creative Strategies. „Те чакат просто нов вдъхновяващ продукт“.

„Очакваме нашето представяне в Китай да продължи да се подобрява през цялата година", поясни главният финансов директор Лука Местри.

Кук многократно се опита да подчертае възхода на сектора „услуги“, най-бързо развиващата се част от компанията за последната година. Продажбите на предложения като iCloud, App Store и Apple Music са нараснали с 18 на сто до 7,04 млрд. долара през тримесечието. Местри заяви, че компанията има за цел да удвои годишните приходи от услуги до 2020 г.

Mac беше светъл лъч за Apple през тримесечието, като продажбите на новия MacBook на компанията предизвикаха 14% ръст на приходите до 5,84 милиарда долара.

При iPad обаче, третият най-голям продукт на компанията по продажби, се отчита нов спад в доставките, удължавайки периода на понижения. Доставките са се свили с 13% до 8,9 милиона броя, въпреки че Apple е изразходил 28,7 милиона долара за национална телевизионна рекламна кампания в рамките на тримесечието, според рекламния анализ на iSpot.tv.

Кук заяви пред анализатори, че резултатите на iPad надминават очакванията и добави, че продуктът увеличава пазарния си дял на някои пазари, включително САЩ и Япония.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:16 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още