Fusion – новата 360-градусова камера с висока резолюция, която GoPro представи, може би е точно това, от което компанията има нужда. Фирмата се бори да излезе на печалба, съкрати голяма част от работната си сила и се опитва да открие начин да диверсифицира бизнеса си, отивайки отвъд малките екшън камери, с които е известна, пише Quartz.
Проблемът с новата камера е, че сега не можете да се сдобиете с нея и не е ясно кога точно ще можете.
На пръв поглед камерата изглежда като напредък по отношение на основния продукт на компанията, какъвто анализаторите и инвеститорите от години твърдят, че е необходим. Fusion е малка, лесна за използване и позволява на потребителите да правят 360-градусови видеа с високо качество без да се нуждаят от големи и сложни системи от камери, каквито GoPro и други компании разработват. В уебсайта си GoPro посочва, че Fusion ще работи с много от вече съществуващите аксесоари, които фирмата предлага.
Новата камера обаче първоначално ще е достъпна като част от „пилотна програма“, за която „професионалните създатели на съдържание“ могат да кандидатстват.
Компанията отказва да коментира колко ще струва камерата и кога ще бъде пусната за продажба от широката аудитория. На уебсайта си GoPro твърди, че планира „ограничено търговско разпространение“ до края на 2017 г.
Последният голям продукт, който компанията представи преди този, беше дронът Karma, който обяви в края на 2015 г. Той трябваше да бъде пуснат на пазара през май 2016 г., но това не се случи до октомври. В крайна сметка устройството беше изтеглено от пазара през ноември заради опасения, свързани със сигурността. Karma беше пуснат отново в продажба през февруари тази година.
Сега надеждите са, че Fusion няма да има същата съдба, но новината поставя GoPro в рискована позиция. Тя трябва да покаже на инвеститорите, че работи по нови продукти, защото минаха седем месеца, откакто представи нова камера (която е просто нова версия на камерите Hero и Session).
След това GoPro не е обявявала нищо друго освен съкращения на служители. Освен това компанията съобщи, че потребителите няма да се доберат до Fusion до края на годината, така че всеки оптимизъм на Wall Street за бъдещето на компанията може скоро да изчезне.
В резултат от новините цената на акциите на GoPro се повиши с 1,35% до 9 долара. Някога, в края на 2014 г., книжата на компанията достигаха цена от 85 долара.
GoPro ще обяви финансовите си резултати за тримесечието след седмица, което ще подскаже колко важна е новата камера за дългосрочното оцеляване на компанията, след като GoPro загуби рентабилността и фокуса си.