Въпреки че коледният сезон беше разочароващ за част от производителите на дронове, продажбите на безпилотни самолети в САЩ нарастват повече от два пъти през последната година, пише Engadget.
“Премиум“ дроновете, или тези, които струват над 300 долара, са донесли най-много пари на производителите за 12-те месеца до края на февруари, сочи нов доклад на компанията за пазарни проучвания NPD Group.
Високият клас функции обаче, като автопилота и режима на следване, предстои да си проправят път към най-добре продаваните потребителски устройства.
В рамките на първите два месеца на 2017 г. професионалните дронове в категорията за 1 000 долара и повече са се продавали най-бързо, следвани от дроновете в ценовия диапазон 300-500 долара. Това подсказва, че поставянето на обикновена камера на безпилотния самолет вече не е достатъчно.
Както посочват в анализа си от NPD, дроновете с автопилот са се продавали пет пъти по-бързо от моделите с по-слаби функции.
Въпреки че във Федералната авиационна администрация в САЩ са регистрирани повече от 770 хил. дрона, по време на коледния сезон на 2016 г. се е появила нова вълна от пилоти аматьори и хора, които използват самолетите като хоби. Около 42% от продадените дронове по Коледа в страната са били от евтината категория – устройства в диапазона 50-100 долара.