Макар че 2016 г. ще се запомни като годината, в която виртуалната реалност най-накрая стана реална за потребителите, индустрията вече насочва поглед към следващото постижение, коментира Statista. Лидерите в индустрията, като Google, Apple, Microsoft и Facebook, вече работят върху устройства за добавена реалност, които се обявяват за следващия голям хит.
Sony, Facebook, Google и други компании вече представиха очила за виртуална реалност, а според оценките през 2016 г. са били доставени 10 млн. устройства, което дава на технологията голяма преднина пред добавената реалност.
Скорошна прогноза на IDC освен това сочи, че очилата за добавена реалност скоро няма да могат да се конкурират с тези с виртуална от гледна точка на продажбите. Анализаторите на компанията обаче очакват очилата за добавена реалност да се превърна в много по-голям пазар от гледна точка на приходите. Според техните оценки пазарът на добавена реалност може да достигне почти 50 млрд. долара през 2021 г., което обяснява защо всяка голяма компания иска да бъде част от играта.
Заради по-сложната технология се очаква бъдещите устройства за добавена реалност да със значително по-високи цени от очилата за виртуална реалност, които в зависимост от нивото на сложност могат да бъдат купени за по-малко от 100 долара.
Според анализаторите на IDC подобни евтини модели могат в крайна сметка да навредят на технологията на виртуалната реалност, вместо да ѝ помогнат. Компанията твърди, че потребителите, които са имали лош опит, използвайки по-слаб модел, може да обърнат гръб на технологията като цяло.
Други графики можете да разгледате тук