Американският технологичен стартъп Uber Technologies Inc., който се забърка в сериозни скандали през последните дни, иска да пусне отново проекта си за автономно движещи се коли в Калифорния, но този път легално, предава TechCrunch.
През декември пилотната програма за автономни автомобили на Uber беше прекратена заради неизпълнение на задължението да се регистрират колите в Агенцията за моторните превозни средства в Калифорния. Сега, след като премести проекта си в Аризона, Uber иска да се върне отново в родния си щат.
“Тези автомобили са законно регистрирани и се управляват ръчно", заявява говорителката на Uber пред изданието. “Ние предприемаме стъпки, за да завършим молбата за регистрация до властите за тестване", допълва тя.
За да се тестват автономни превозни средства в щата, компаниите трябва да кандидатстват за специално разрешително от Агенцията за моторните превозни средства. Uber по-рано заяви, че неговите превозни средства изискват надзор от страна на водача и следователно не трябва да попадат в обхвата на правилата за автономно шофиране в Калифорния.
След като главният прокурор на щата заплаши с правни действия, ако компанията продължи експлоатацията на автомобилите без разрешително, Uber премести проекта.
През миналата седмица компанията разшири своята програма, която също така действа в Питсбърг и в Темпе, Аризона. Калифорния обаче винаги е в горната част на списъка от приоритети за базираната в Сан Франциско компания.
"Както казахме през декември, Uber остава 100% ангажирана към Калифорния", казва още говорителката на компанията.
В момента 23 компании, включително Tesla Inc., Google на Alphabet, Volkswagen AG и Baidu Inc., са в списъка на одобрените участници за програмата за тестване на автономни коли в Калифорния, обобщава Mercury News.
През последните дни американският стартъп за споделени пътувания навлиза от един скандал в следващ. След спекулациите за премълчаваните с години случаи на сексуално насилие в компанията, съдебен иск заради кражба на интелектуална собственост и видео запис, в който основателят Травис Каланик се нахвърля вербално над шофьор, в петък се появи нов проблем. Според материал на New York Times компанията използва специална софтуерна програма, която ѝ позволява да избягва заявки от чиновници, полицаи и други представители на властите в градовете, в които дейността ѝ е забранена или е в процес на разследване.