Очилата за виртуална реалност на японския технологичен концерн Sony PlayStation VR се продават по-добре от очакванията и скоро ще минат границата от 1 млн. продажби. Този успех изненадва въпреки междувременно намаляващите запаси при различни търговци на дребно - дори и при самата Sony. Очилата се продават толкова добре, че сега явно дори японците са принудени да адаптират вътрешните си цели.
В интервю за The New York Times главният изпълнителен директор на Sony Interactive Entertainment Андрю Хаус пояснява, че до 19-ти февруари компанията е успяла да продаде 915 000 единици от устройството си за виртуална реалност. Целите на компанията според него са били за достигане на един милион бройки за малко повече от шест месеца след старта. Но до края на този шестмесечен период остават още два месеца, а разликата от само 85 000 значи, че този момент ще дойде много по-рано.
PlayStation VR бе представен на пазарите на 13 октомври с цена от около 400 евро, като се конкурира директно с HTC Vive и Oculus Rift, за които не са известни точните данни за продажбите. Тъй като устройствата са скъпи (за Oculus препоръчителната цена е 700 евро, за Vive - 900 евро) и се нуждаят от сравнително мощен компютър, малко вероятно е те да бъдат на нивото на PSVR.
Според някои спекулации двамата конкуренти са успели да продадат през миналата година по около 400 000 броя от устройствата си, въпреки че те са на пазара с четири месеца по-дълго. Само Samsung Gear VR изглежда се продава по-добре засега от PSVR на Sony, но трябва да се има предвид, че те са доста по-евтини и често се подаряват в комплект с някой от флагманите на Samsung.
Вижте повече в материала на Bloomberg TV Bulgaria!