IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Waymo съди Uber заради кражба на технологии

По-конкретно става дума за системата LIDAR, която се използва в автономно движещите се автомобили

08:47 | 24.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Със своята дъщерна компания Waymo американският технологичен концерн Alphabet дава на съд стартъпа за споделено пътуване Uber заради предполагаема кражба на технологии.

В началото на 2016 г. бивши разработчици на Google са основали стартъпа Otto, който няколко месеца по-късно бе придобит от Uber. Служители, преминали на работа в Otto, са взели със себе си поверителна информация, става ясно от исковата молба до съда, с която  Bloomberg разполага.

Така се оказва че сензорната технология на Otto, която автономните автомобили ползват, е създадена всъщност от Google. Според иска бившият инженер на Google Антъни Левандовски е свалил 9,7 гигабайта информация, преди да напусне концерна и да основе стартъпа, по-късно закупен от Uber.

Заради неправомерната кражба на данните основателите на стартъпа са спечелили 500 млн. долара, твърди Waymo.



По-конкретно става дума за системата LIDAR, която е по своята същност радар, който използва светлините от лазери, вместо радио вълни, за да създава 3-D изображение на околния пейзаж. Тъй като сателитни навигационни системи са точни само в рамките на 16 фута и може лесно да се объркат от високи сгради и такива с огромни стъкла, автономните превозни средства имат нужда от спектър от други сензори, за да се позиционират точно и да поддържат осъзнатост за околните пешеходци, автомобили и други предмети.

Waymo разполага със собствена подобна технология. LIDAR се състои от поредица от въртящи се, групирани лазери, които излъчват под различни ъгли. Всеки слой се нарича канал и се състои от до 2 лазерни лъча. Сигналът от всеки индивидуален канал създава контур, и заедно тези линии създават триизмерен образ на околната среда.

Това означава, че колкото повече лазери има във всяка група, толкова по-висока е резолюцията. Доставчикът на подобна технология Velodyne създава например продукти с 16, 32 и 64 лазерни канала. Velodyne Lidar Inc. пояснява, че тази технология  е съществена за това водачът напълно да предостави управлението на колата на системата.

Базирираното в Морган Хил, Калифорния,дружество казва, че Tesla, Uber, Google и производителите на автомобили Ford Motor Co. и Volkswagen AG са сред клиентите му. Тези компании използват LIDAR за научни изследвания и картиране. В моделите си от времето преди придобиването на Otto Tesla Inc. не използва LIDAR, вместо това вгражда комбинация от графични камери, сонар и класически радар за своята автопилот система, която позволява ограничено автономно шофиране.

Припомняме, че Uber плати през август 2016 г. 680 млн. долара за Otto.

„Незаконното присвояване на тази технология е равносилно на кражба на тайната рецепта от компания за напитки“, пише Waymo в публикация в блога си в Medium. „Ние вярваме, че тези действия са били част от съгласуван план за кражба на търговски тайни и интелектуална собственост от Waymo".

„Ние приемаме обвиненията срещу служители на Ото и Uber сериозно и ще преразгледаме този въпрос", пише говорителят на Uber Челси Колер в имейл.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:57 | 14.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още