IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Sony продаде 6,2 млн. бройки PlayStation 4 по Коледа

Общите продажби на устройството достигнаха 52,3 млн. бройки за три години

12:44 | 05.01.17 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Японската компания Sony е продала 6,2 млн, бройки от своята конзола PlayStation 4 по време на коледния сезон. С това глобалните продажби на устройството достигнаха 53,4 млн. бройки в рамките на трите години, откакто е на пазара, обяви компанията, цитирана от CNBC.

Данните, събрани между 20 ноември и 1 януари, показват близо 9% ръст от общо 5,7-те млн. бройки, продадени през същия период година по-рано. Последните данни, които Sony даде, бяха обявени на 7 декември, когато компанията разкри, че продажбите на PS4 са надминали 50 млн. бройки. Важно е да се отбележи, че това беше по време на коледния период, така че включва част от тези продажби.

Продажбите на софтуер за PlayStation 4 по време на коледния сезон през 2016 г. са достигнали над 50,4 млн. бройки в световен план - общо дигитални сваляния и продажби във физически магазини.

“Нашата цел е да продължим инерцията, набрана през тази година, като разширим портфолиото от предложения за PS4, като допълнително обогатим революционното преживяване на PlayStation VR и висококачественото преживяване на PlayStation 4 Pro*6 и същевременно разширяваме мрежовите си услуги”, коментира Андрю Хаус, глобален директор на Sony Interactive Entertainment - бизнесът с игри на компанията.

Конзолата PS4, пусната на пазара през ноември 2013 г., се превръща във все по-важно устройство за Sony, докато фирмата се бори за растеж в други области, като мобилните игри например. Като цяло игрите са един от най-силните бизнеси на компанията, а в момента PS4 е лидер на пазара по продажби, въпреки конкуренцията от страна на Nintendo и Microsoft.

Sony иска да запази силната инерция и през тази година, а миналата година пусна по-малка версия на конзолата, както и PS4 Pro - по-мощен модел. Освен това компанията представи очилата за виртуална реалност PlayStation VR, които са съвместими с конзолата.

Японският гигант в електрониката не е разкрил данни за продажбите им до момента. Джим Раян, президент на Sony Interactive Entertainment за Европа, заяви пред CNBC през октомври, че продажбите може да са достигнали “стотици хиляди”.

Sony обаче ще се сблъска с по-ожесточена конкуренция през тази година от страна на новата конзола на Nintendo - Switch, която ще се появи на пазара през март, както и от новия Xbox на Microsoft. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още