Малко след трескавото пазаруване по време на Черния петък и Киберпонеделника около Деня на благодарността в САЩ пазарните анализатори бързат да анализират получените данни, пише Statista. Колко точно са купили хората? Къде са търсили най-добрите сделки? И най-важното – кои са най-горещите продукти този празничен сезон?
Макар че не можем да дадем отговори на всички тези въпроси, пише Statista, анализаторите от SuperData, специализирана в игри и интерактивни медии, твърдят, че знаят коя продуктова категория не е била толкова желана, колкото са били очакванията. Според тях категорията дори може би е била „най-големият губещ“ през последния уикенд. Става въпрос за виртуалната реалност.
Предполагаше се, че 2016 г. ще бъде годината на виртуалната реалност, но все още чакаме големия пробив на технологията. Въпреки факта, че няколко големи играчи представиха очила за виртуална реалност през последните няколко месеца, много хора все още ги смятат за новости, а не за продукти, които ще станат много по-широкоразпространени.
Заради липсата на вълнение около виртуалната реалност на Черния петък и Киберпонеделника, SuperData намалява значително прогнозата си за 2016 г. за доставките на очила за виртуална реалност. Анализаторите на компанията са разочаровани най-вече от PlayStation VR на Sony, който остава в сенките на наскоро представения PlayStation 4 Pro както от гледна точка на интереса на потребителите, така и от гледна точка на маркетинг усилията на Sony.
Макар че пазаруването около празниците със сигурност не е приключило, изглежда този сезон ще се окаже сурова проверка на реалността за тези, които залагат на виртуална реалност.