Aмериканският технологичен концерн Apple преговаря с McLaren Technology Group, британският инженер на суперавтомобили и собственик на отбор от Формула 1, за потенциалното придобиване. Това е най-ясният знак, че производителят на iPhone се стреми да влезе в автомобилната индустрия, пише в свой материал Financial Times.
Tехнологичната група от Калифорния, която работи над автономни електрически превозни средства от повече от две години, обмисля пълно поглъщане на McLaren или стратегическа инвестиция, твърдят трима души, информирани за преговорите. Според тях разговорите са започнали преди няколко месеца.
Сливане с McLaren, чийто професионален опит варира от автомобилната техника и бордови компютърни системи до нови материали за шасита, като въглеродни влакна и алуминий, може да ускори развитието на потайния автомобилен проект на Apple.
Apple и McLaren отказват коментар. По-късно от McLaren отрекоха наличието на каквито и да е преговори.
Отчитащата загуби автомобилна група може да бъде оценена на между 1 млрд. и 1,5 млрд. паунда, смятат източниците, които се застраховат, че сделката не е сигурна.
Това би превърнало сделката в най-голямото придобиване за Apple от покупката на основаната от Др. Дре и Джими Ивайн Beats Electronics за 3 млрд. долара през 2014 г.
По-рано през тази година Apple инвестира 1 млрд. долара в Didi Chuxing, китайския конкурент на Uber. Това споразумение представляваше най-голямата капиталова инвестиция на Apple към днешна дата, докато главният изпълнителен директор Тим Кук постепенно се сбогува с дългогодишната неприязън на компанията от Силициевата долина към големите сделки.
McLaren произвежда луксозни спортни автомобили, които могат да струват около 1 млн. долара за брой, и притежава усъвършенствана технологична компания, както и едноименния отбор от Формула Едно. Собствениците на McLaren Technology контролират 80 на сто от McLaren Automotive. Тя е произвела 1 654 превозни средства през миналата година, генерирали приходи от 450 млн. лири. Компанията обеща да инвестира 1 млрд. лири през следващите шест години за изследвателска и развойна дейност.
McLaren Technology отчете приходи от 265 млн. паунда и загуба преди данъците от 22,6 млн. лири през 2014 г., от когато датират последните ѝ публикувани отчети. Тя е собственост на Рон Денис, неговият председател, Мансур Оджех и Bahrain Mumtalakat Holding Co, който е инвестиционният фонд на кралство Бахрейн.
Интересът на Apple към базираната в Уокинг компания е заради нейната технология, инженерингова мощ и портфолиото от патенти, смятат хора, запознати с преговорите. Въпреки това те предупреждават, че не е ясно дали сделката ще продължи напред към финализиране след скорошната промяна в стратегията на Apple за колите.
От 2014 г., Apple започна да изгражда екип от стотици инженери и дизайнери, които да работят над поделение за електрически автомобили, включително и служители от фирми като Tesla и Mercedes-Benz. Първоначалният ръководител на екипа Стив Задески напусна по-рано през тази година компанията ветеранът на Apple Боб Мансфийлд пое проекта.
През последните седмици са напуснали десетки служители, твърдят хора, запознати с промените, тъй като Мансдийлд префокусира усилията на Apple върху основните системи, които ще захранват автономни коли, а не върху изграждането на самите електрически превозни средства.
Редица анализатори се надяват Apple да посегне към Tesla, производителят на електрически автомобили от Силициевата долина, начело на който е Илон Мъск. По време на своето годишно събрание през миналата година акционерите на Apple затрупаха Кук с въпроси дали не планира да придобиеTesla, които той внимателно избегна.
Самият Кук никога не е изразявал публично автомобилния проект на Apple, но много от неговите топ мениджъри са автомобилни ентусиасти. За Фил Шилер, маркетинг директор на Apple, се смята, че притежава McLaren, а Еди Кю, ръководител на отдела за услугите е в Борда на директорите на Ferrari, докато ръководителят на дизайнерите сър Джонатан Айв изразява привързаността си към Bentley и Aston Martin.
Повече можете да видите във видеото:
* Допълнено с позицията на McLaren.


Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Графика от 19-ти век с предупреждение: 2026 г. ни чака финансова криза
Използването на социалните мрежи намалява концентрацията при децата
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа
преди 9 години Голяма сделка - плюс-мину половин милиард, не е ясно колко струва. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Тия се чудят каква глупост да измислят... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И за чий им е??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар