Последният призив на Илон Мъск към служителите на Tesla - да произвеждат повече и да харчат по-малко, не е просто призив за затягане на коланите, а искане към инвеститорите за влагане на повече пари. Той отразява и разкола на Wall Street относно състоянието на производителя на електрически коли, анализира Bloomberg.
Мъск призова служителите в компанията да намалят разходите и да доставят „всеки автомобил, които ние евентуално можем да направим" в мейл, изпратен на 29 август и получен от Bloomberg News в петък. Ако покаже положителен паричен поток през това тримесечие, Tesla Motors Inc. ще може по-лесно да набере средства през последните три месеца на годината, нужни за завършването на новия автомобил Model 3 и така наречената „gigafactory“.
„Ние ще бъдем в много по-добра позиция, за да убедим потенциалните инвеститори да заложат на нас, ако заглавията в пресата не са „Тesla отново губи пари", а „Тesla не оправда всички очаквания и постигна печалба"", пише Мъск. „Това ще бъде невероятно!".
Посланието на главния изпълнителен директор показва спешната необходимост от правене на добро впечатление на Wall Street, където анализаторите са разделени по отношение на перспективите за Tesla. От 19 анализатори, анкетирани от Bloomberg в петък, седмина поддържат рейтинг за купуване на акции, седмина – за задържане, а петима препоръчват продажбата на акциите.
Колин Лонгън от UBS Securities има най-ниската 12-месечна целева цена - от 160 долара за акция, докато Чарли Андерсън от Дохърти & Co. е с най-висока - от 500 долара. Акциите на компанията загубиха 18% от стойността си от началото на тази година, като приключиха сесията в петък на ниво от 197,78 долара.
Разликата между очакванията на анализаторите не е типично разделение на бикове срещу мечки. Това е едно мрачно разделение: наречете го „фундаменталистите“ срещу „правоверните“, анализира още Bloomberg.
Фундаменталистите обвързват бързото свиване на кеша в компанията с броя на проектите, които Мъск стартира. По-оптимистичните анализатори са склонни да вярват в дългосрочната визия на милиардера за по-зелено бъдеще на човечеството, в което марката Tesla ще проправя пътя напред.
„Нашата целева цена от 160 долара се основава на нашия анализ на дисконтираните парични потоци, което е фундаментална оценка", казва Лонгън в имейл до агенцията. „Най-общо, има много несигурност в по отношение на производството, рентабилността и паричните нужди. Аз съм предпазлив по отношение на това дали компанията ще спази производствените си цели за 2018 г. и 2020 г.".
Лонгън казва също, че има резерви по отношение на Model 3, по-достъпния седан на концерна, който ще започне да се продава на цена от 35 000 долара преди стимули.
"Аз съм загрижен за рентабилността на Model 3 на фона на предизвикателната икономика за производството на превозното средство на тази цена предвид все още високите разходи за батерии", казва той.
В момента Tesla произвежда изцяло електрическия седан Model S и джипа Model X в съвместна поточна линия в завода си във Фримънт, Калифорния. Компанията достави само 50 658 превозни средства през миналата година, но има за цел да направи 500 000 коли до 2018 г. Тя бърза да модернизира фабриката във Фримънт за Model 3, за който се очаква да започне серийно производство в края на 2017 г.
Едновременно с това Tesla изгражда своята „gigafactory” за производство на батерии в Рино, Невада, която се очаква да започне дейност през четвъртото тримесечие. Намаляването на разходите за батериите е от ключово значение за пускането на Model 3 на ниската цена, която пазарът очаква.
На фона на всичко това Мъск се стреми да направи Tesla лидер в областта на автономното управление въпреки фаталния инцидент с участието на автопилотната технология на компанията, който е в процес на разследване от страна на регулаторите на САЩ. А Мъск предложи също така и придобиване на SolarCity Corp., където той е председател и най-големият акционер на дружеството, а братовчед му, Линдън Райв, е главен изпълнителен директор.
Предложеното сливане сега се разглежда от Комисията по ценните книжа и фондовите борси, и може да бъде гласувано от акционерите на Tesla и SolarCity през октомври.
Дори и някои от традиционните бикове по отношение на Tesla показват диви колебания в своите прогнози за цените. Така например анализаторът на Morgan Stanley Адам Джонас представи целева цена от 465 долара през септември миналата година. През юни, след като бе обявена сделката за SolarCity, той понижи целта до 245 долара от 333 долара, като се позова на риска от сделката, наред с други проблеми.
преди 8 години Продължение: Even more important, we will need to raise additional cash in Q4 to complete the Model 3 vehicle factory and the Gigafactory. The simple reality of it is that we will be in a far better position to convince potential investors to bet on us if the headline is not Tesla Loses Money Again, but rather Tesla Defies All Expectations and Achieves Profitability. That would be amazing!Thanks for all your effort. Looking forward to celebrating with you,Elon отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години I thought it was important to write you a note directly to let you know how critical this quarter is. The third quarter will be our last chance to show investors that Tesla can be at least slightly positive cash flow and profitable before the Model 3 reaches full production. Once we get to Q4, Model 3 capital expenditures force us into a negative position until Model 3 reaches full production. That wont be until late next year.We are on the razors edge of achieving a good Q3, but it requires building and delivering every car we possibly can, while simultaneously trimming any cost that isnt critical, at least for the next 4.5 weeks. Right now, we are tracking to be a few percentage points negative on cash flow and GAAP profitability, but this is a small number, so Im confident that we can rally hard and push the results into positive territory. It would be awesome to throw a pie in the face of all the naysayers on Wall Street who keep insisting that Tesla will always be a money-los отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Мъск не е иноватор, той е ПР-джия. Успява много умело да облече стари идеи с необходимите лъскави дрехи. Технически , разработките на компаниите му не изпреварват по никакъв начин съществуващите, но успяват да концентрират внимание и да провокират въображението на мнозина, които съм сигурен , че ще се закълнат , че Тесла S или пък Фалкъна са върха на сладоледа. Повярвайте , нито колата е нещо върхово, още по-малко ракетата. За ракетата вече има реални разкрития , че не може никак да изпълни рекламирания си потенциал. Всички приземили се ракети са със сериозни поражения по основни конструктивни елементи, което не позволява използването им втори път, а какво остава за 15 пъти. Нещо , което сериозни конструктори на ракети изразиха като мнение още в началото на начинанието. И то не защото са хейтъри и завистници, ами защото идеята е стара и онези които са работили по нея перфектно знаят коя граница трябва да се мине за да стане реализируема. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години няма как. Разлигавени богаташчета си викат: кво ше се търси в наште среди в бъдеще. И опаааа. Летящи коли, автономни коли, умни къщи..... Обаче! Това никога не може да стане масово потребяемо. Прекалено е извратено. Ти, ще дадеш ли 3-4-5 милиона долара за действия, които можеш да вършиш сам и с удоволствие? И, да речем така, че имаш пари - ти в биологична единица, която само плюска ли ше се правръщаш? Нищо, нека загробват пари в новото ненужно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години И аз мисля, че "Тесла" е балонче, което скоро ще пукне... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години ко?ти! ше си купиш ли "автономна соларна електрокола" за 300 000 долара. Щот толкова ше струва...може и повече. Ше има фауит на теслите - скоро. щот целата им концепциа: и кат компаниа и кат "кола" е изградена от извратената фантазиа на един "визионер".....целиа шум, който се генереира бе от голдман сакс и сделката с банката. тоя път еврейчетата ше загубат. щот са заложили на погрешниа кон и технологиа. Изцяло ненужна на човека и непрактична. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години До 2 ОркСлед 10 години светът ще бъде съвсем различен Електроавтомобили не само на Тесла но и Форд Г М японци германци и французи Автономни къщи и квартали захранвани от соларни покриви и батерии за съхранени е на произвежданата енергия Природен газ и работа от къщи Енергиино ефективни сгради и соларни магистрали Хеликоптерни пари и икономики задвижвани от услугите Десет години не са много дълъг срок Ще го доживеем и ще видим отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Като е бъдещето, що му е толкоз зле компанията? Пиара ли малко идва? Все не му достигат парите и аха да кацне права ракетата, пък тя вземе че не излети. Съгласен съм, че за електрическите шашми е бъдещето, ама точно тоя го няма в него. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Бъдещето е на електромобилити и автономни соларни къщи Въпрос на време е Тесла да завърти рязко оборотите отговор Сигнализирай за неуместен коментар