Битката между Samsung и Apple е една от най-ожесточените в света на мобилните технологии. С избрания правилен момент и последния си фаблет обаче южнокорейският гигант може би е открил правилната формула, с която да открадне потребители от производителя на iPhone, коментира CNBC.
Миналата седмица Samsung представи Galaxy Note 7 – фаблет с 5,7-инчов екран и стилус S Pen. Това е последното премиум устройство висок клас на компанията, което съчетава някои топ характеристики – скенер на ириса за отключване на телефона, извит по двата странични ръба екран и забележителна технология на камерите, представена при Galaxy S7 и S7 Edge по-рано тази година.
Анализаторите похвалиха устройството като пример за това как една компания може да остане лидер сред иновациите. Note 7 ще „се превърне във водещ пример, който ще подобри маржовете на Samsung и ще дефинира как стратегията на Samsung ще се различи от тази на Apple и Huawei”, казват анализатори от IHS.
Този път Samsung избра да представи модела си през лятото на свое собствено събитие, вместо на голямо изложение за потребителска електроника в Европа както обикновено. Моментът е ключов, тъй като идва само месец преди очакваното представяне на новия iPhone 7 от Apple.
Apple напоследък се бори с понижаващи се продажби на iPhone. Ако слуховете са верни, iPhone7 може да отбележи съмнителен старт и да няма с какво да се отличи. В същото време има много потребители в САЩ, закупили iPhone 6 и с изтичащ двугодишен договор, които сега търсят нещо по-добро. Ако Samsung се постарае добре с маркетинга, Note 7 може да открадне някои от потребителите на Apple, търсещи по-забележително устройство.
UBS отбеляза миналата седмица, че има 200 млн. потребители на iPhone, които все още не са закупили телефон с по-голям екран, а това е още една таргет група, към която може да се насочи Samsung. В крайна сметка устройствата с големи екрани са един от най-бързо разрастващите се сегменти на пазара на смартфони, при положение че по-широката индустрия се забавя.
Note 7 може да бъде най-добрият шанс на Samsung за доста дълъг период да окраде потребителската база на Apple. От години базираната в Купертино компания отчита ръст на продажбите от най-продавания си продукт, докато Samsung изгуби пътя си с Galaxy S5. Сега с новото портфолио на луксозни смартфони S7, S7 Edge и Note 7 южнокорейската компания има възможност да обърне нещата.
Битката със сигурност няма да е лесна. Повечето дългогодишни потребители на Apple абсолютно отхвърлят идеята за преминаване от iOS към Android, макар че това не е толкова трудно. Именно с това Apple се справи толкова добре – да заключи потребителите в софтуерната си екосистема от iTunes, Apple Music, Apple Pay и други услуги. Нищо чудно, че това се превърна в най-бързо разрастващия се сегмент от гледна точка на приходите.
Но ако Samsung може да счупи оковите на екосистемата на Apple, компанията има шанс да привлече потребителите в своя собствен свят на смартфони, виртуална реалност, плащания и носими устройства. Всички погледи сега очакват хода на Apple и iPhone 7.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria