Mobvoi, китайски стартъп, занимаващ се с разработването на изкуствен интелект, който е подкрепян от Google, планира да се изправи срещу Apple, като стартира продажбите на своите умни часовници в САЩ през септември, пише Bloomberg.
Четиригодишният стартъп, основан от бивши служители на Google, се надява, че американските потребители ще харесат второто поколение на Ticwatch, който разполага с търсене, активирано чрез гласови команди, както и с иновативни функции като чувствителна на допир лента за скролване. Новата версия на устройството отговаря на въпроси на английски език и ще позволява на американските потребители да поръчват пица, да наемат коли на Uber и да си избират ресторанти в Yelp.
Устройството, струващо 200 долара, ще е по-евтино стандартния Apple Watch. Цената му е близо 100 долара под тази на последния модел на Motorola – Moto 360.
Ли Джъфей, основател и главен изпълнителен директор на базираната в Пекин компания, смята, че може да продаде около 50 хил. устройства в рамките на дебютната година в САЩ, което ще помогне за достигането на 100 млн. долара приходи през 2017 г.
Последният кръг на финансиране на Mobvoi беше през октомври и оцени компанията на 300 млн. долара. Това беше първата директна инвестиция на американския интернет гигант Google в Китай, след като търсачката му прекрати работа в страната през 2010 г. заради неразбирателство с правителството.
Ли твърди, че фирмата може да обмисли първично публично предлагане в САЩ през следващата година, ако устройството може да повтори успеха и на вътрешния си пазар.