Apple изпадна до петото място по продажби на смартфони в Китай, губейки позиции на своя най-голям международен пазар, пише Bloomberg.
Телефоните на Apple с марката iPhone представляват 10,8% от всички продадени в страната устройства през май, което е под 12-те процента, отчетени година по-рано, сочат данни на Counterpoint Research. За сравнение китайската фирма Huawei Technologies е увеличила своето предимство с цели 17,3% пазарен дял.
Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук публично е изтъквал важността на Китай, на чийто пазар компанията се бори със забавянето на растежа на местната икономика и с факта, че местните производители създават устройства, които стават все по-популярни. Пускането на по-евтиния iPhone SE имаше за цел да увеличи популярността на Apple на развиващи се пазари. Междувременно Кук се срещна с китайския вицепремиер Лиу Яндун през май в опит да подкрепи позициите на компанията в страната.
Въпреки всичко това, компанията се сблъсква с търговски, правни и регулаторни пречки през последните месеци, които доведоха до съдебни дела и до спирането на ключови продукти.
Местните Huawei, Vivo, Oppo и Xiaomi сега са четирите топ производители на смартфони в Китай с комбиниран пазарен дял от 53%, според директора проучвания на Counterpoint Нийл Шах. Oppo почти е удвоила своя пазарен дял до 11%.
Продажбите на Apple в Китай, Хонконг, Макао и Тайван са се свили с 26% през първото тримесечие на годишна база. Това се случва на фона на забавянето на целия пазар.
Apple загуби патентно дело срещу малко известен свой китайски конкурент, свързано с iPhone 6 и iPhone 6 Plus. Компанията беше принудена да спре услугите iTunes Movies и iBooks през април – само шест месеца, след като те бяха пуснати в страната.