IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Трябва ли Yahoo да продаде основния си бизнес?

Истината е, че Мариса Майер се провали във всички подходи, които опита, за да съживи компанията

18:00 | 15.04.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер е на кръстопът. Може да продаде компанията си сега за каквато и да е сума, или да опита със стратегия за съживяването ѝ, коментира темата Шайра Овайд от Bloomberg
 
Намирането на купувач може да е най-добрият шанс на Майер да спаси завещанието си. Съдейки само по цената на акциите на Yahoo, може да предположим, че управлението на Майер е било успешно. Когато тя застана начело на компанията през 2012 г., акциите ѝ се търгуваха на ниво от под 16 долара за брой. След това стигнаха връх от 52 долара през 2014 г.,  преди да се успокоят около 37 долара през април.  
 
Този ръст обаче не се дължи на Майер, а на находчиви инвестиции, които Yahoo направи в две популярни азиатски уеб компании много преди тя да бъде наета. Истината е, че под ръководството на Майер Yahoo стана нерентабилна. А перспективите единствено се влошават. Финансовите проблеми на компанията предизвикаха бурни дебати по отношение на това колко струва компанията.  
 
Yahoo е съставена от 3 части – двете инвестиции в Азия – в Alibaba и Yahoo Japan – и основния уеб бизнес на компанията. В зависимост от някои сложни допускания за стойността на Yahoo, азиатските ѝ инвестиции могат да струват повече от компанията като цяло. Това означава, че инвеститорите може би оценяват уеб бизнеса на Yahoo на сума, по-малка от 0 долара. За да се увеличи стойността, може да е необходимо продаване или разделяне на компанията.
 
Времето е най-важното. В момента Yahoo все още е третото най-популярно име в уеб пространството в САЩ. Потребителите, особено от мобилни устройства, обаче не растат след четирите години, в които Майер опита различни подходи. Накратко – нищо, което Майер направи, не проработи.
 
За кураж тя може да вземе пример от бившия си колега Тим Армстронг. Той имаше проблеми като главен изпълнителен директор на AOL. След това получи предложение да продаде компанията с премия от 23%. Продажбата направи Армстронг да изглежда като гений. Сега той помага около предложението на Verizon за придобиване на  Yahoo. Ако Майер продаде компанията сега, тя може да се хване за същата спасителна сламка, за която се хвана и Армстронг.

 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:58 | 07.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още