Американската компания Tesla представи дългоочаквания си автомобил Model 3, седанът, на който производителят на електрически коли разчита, за да разшири потребителската си база и да достигне устойчивa рентабилност. Toва се случва в края на деня, в който повече от 115 000 фенове направиха поръчки в магазините, пред които се образуваха дълги опашки.
На представянето главният изпълнителен директор на компанията Илън Мъск обяви, че цената на автомобила ще стартира от 35 хил. долара (31 хил. евро) и с едно зареждане тя ще може да изминава около 346 км. Ще има и по-скъпи варианти на Model 3 (от 44 000 до 53 000 евро), които ще предлагат още по-голям пробег.
„Няма да може да си купите по-добра кола за 35 000 долара, или дори за близка до тази сума“, заяви 44-годишният Мъск в четвъртък при представянето на базовия модел. „Това е наистина добра кола, независимо, че няма много опции и екстри“.
Мъск добави, че е „доста сигурен“, че на масовия пазар колата ще бъде достъпна през 2017 г., а първите клиенти ще са тези, платили по 1000 долара при резервациите си. Компанията има за цел да произведе около 500 хил. бройки от модела, като се надява Model 3 да се превърне в автомобила, който ще преобърне индустрията.
Седанът ще развива от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Ще включва и опцията за сигурност "автопилот", с която колата избягва удари, но тя ще се поръчва допълнително срещу по-висока сума. На специализирани електрически колонки Model 3 ще може и да се възползва от супер бързо зареждане, и то безплатно.
Model 3 ще е със задно или 4х4 задвижване, а 17-инчовият портретен тъчскрийн от предишните модели на компанията ще бъде заменен от 15-инчов хоризонтален екран.
Впечатляваща част от дизайна е стъкленият покрив, който е едно цяло парче, започващо от предното стъкло и стигащо чак до багажника. Tesla обещава място за багаж както отзад, така и отпред, като според Мъск моделът ще има повече място от всеки друг бензинов автомобил с тези размери.
Часове преди официалната премиера на новия електрически модел потребителите буквално полудяха по най-евтината кола на компанията. Хиляди фенове на марката се редяха на опашки пред официалните представителства на Tesla, за да капарират за по 1000 долара седана Model 3. Това може да стане и по интернет, но за по-сигурно хората предпочитат да го направят в шоуромите. Огромни опашки за записване има в Токио, Монреал, в Германия и Австралия, а в Норвегия истерията е пълна.
За колата вече започват предварителни продажби от тази година, като тя ще може да бъде поръчана в страни като Великобритания, Бразилия, Ирландия, Индия, Китай и Нова Зеландия. И разбира се - САЩ.
Американските клиенти на Tesla са нетърпеливи да получат своите автомобили преди да отпадне федералният данъчен кредит за електрически превозни средства в размер на 7500 долара. Макар че базовата цена на Model 3 все още я прави луксозен модел, тя не е толкова скъпа, като Мodel S, който струва 75 000 долара.
Model 3 е свързващото звено в плана на Tesla за достигане на пазара отвъд заможните купувачи и превръщането на електрическите превозни средства в значителна част от автопазара. Голяма част от платформата на автомобила е нова, включително архитектурата за батерията и двигателната технология. Много от изпълнителите, които са работили по Model 3, включително и главният технологичен директор Джей Би Сройбел и главният дизайнер Франц фон Холцхаузен, са част от ръководния екип на компанията в продължение на години.
Но колата се сблъсква и със сериозна конкуренция. General Motors Co. планира да пусне напълнo електрически Chevrolet Bolt на подобна цена по-късно тази година. Model 3 вероятно ще се прицели в купувачи, които биха си купили малки луксозни седани, като Audi A4 или BMW 3.
Model 3 е четвъртият модел на Tesla. Компанията стартира съществуването си с електрическия Roadster, който вече не се произвежда. В момента в гамата й присъстват три предложения - големият седан Model S, кросовърът Model X и представеният днес компактен седан Model 3.
За миналата година Tesla е доставила малко над 50 000 автомобила.
Вижте как изглежда новият модел в галерията!
Още по темата - във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Започват консултациите за съставяне на служебно правителство
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Трудната истина зад Индо-Тихоокеанската стратегия на САЩ
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа
Бъди LIVE с Dnes.bg: Спечели билети за концерта на Hauser и още страхотни награди
Куба отложи партийния си конгрес заради икономическата криза
преди 9 години обаче предимно се ползва за гориво :):) то днес и въглища се ползват още, ама парния влак си замина безвъзвратно :):)това е бъдещето, а не водорода както е казал един от долу отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Наивници ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Петрола се използва не само за гориво но и за още 100 неща без които не можем и няма заместител. така че няма лесно да изчезне, но определено идват трудни години за производителите му. Също и за компаниите, които гоизпомпват, са Автомобилните сервизи - новите коли конструктивно са доста по прости - липсва най сложното в днешаната кола - двигателя с вътрешно горене. Идват обаче други въпроси от къде ще дойде тока за тези коли - дали няма да е от Нефт? Какви елементи са нужни за батериите и кой ги продава и т.н и т.н. ще има разместване на пластовете но накрая пак ситуацията ще е същата ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години За 24 часа 100,000 човека са платили депозит за кола, която не са виждали и за която ще трябва да чакат 2 години. И това е компания, която не е дала и 1$ за реклама...Началото на края на петролната ера отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бъдещето е на водорода,а не на е електрическите автомобили,но ще трябва да почакаме.А това е страхотна кола и с удоволствие бих си я купил. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Бъдещето е на електрическите автомобили Идея си нямате колко бързо ще завладеят пазараПъро в С А Щ и Европа а след това и в останалия свят Петролните нации ги очакват трудни времена отговор Сигнализирай за неуместен коментар