Nokia, която стана известна като производител на евтини смартфони, продаде своя мобилен бизнес още през 2014 г. Сега финландската фирма се опитва да се завърне на хардуерния фронт, предлагайки камера за виртуална реалност, която струва 60 хил. долара. Тя може да заснема видео, което малко хора могат да гледат днес, пише Wall Street Journal.
Камерата е дело на Рамзи Хайдамус, ветеран от Dolby Laboratories, когото Nokia нае за президент на подразделението за технологии през юли 2014 г., скоро след като продаде своя бизнес със смартфони.
Хайдамус твърди, че от Nokia са го помолили да реши какво да прави компанията със своето подразделение за хардуер, ето защо той е направил обиколка на лабораториите на компанията. По думите му първото нещо, което му е направило впечатление, бил ранен прототип на камера за виртуална реалност.
“Беше много грозна”, коментира Хайдамус в интервю по време на представянето на продукта в Лондон. “Всичко, което видях, бяха осем лещи във въздуха и няколко кабела. Изглеждаше като паяк с осем очи”.
Името на продукта е Nokia OZO. Устройството е насочено към професионални оператори, снимащи филми. Nokia планира да създаде и по-евтина версия на камерата на по-късен етап, която няма да е насочена към професионалистите.
Спред анализатора на Gartner Браян Блау повече от 1 млн. очила за виртуална и добавена реалност ще бъдат продадени през 2016 г. Той обаче не очаква бързо разпространение на тази технология сред потребителите.