Шофьорите на услугата за споделено пътуване Lyft, най-големият конкурент на Uber, вече няма да са изправени пред императива да притежават автомобил, след като Lyft сключи партньорство с General Motors Co. за предоставяне на автомобили под наем, предава Ройтерс.
Инициативата Express Drive е първият резултат от датиращото от два месеца партньорство между автомобилния гигант и услугата за споделено пътуване и е най-новият ход на Lyft в усилията да привлече повече водачи към приложението си, което продължава да изостава зад лидера Uber.
За начало на програмата GM ще предостави флота от 125 Chevrolet Equinox на шофьори в Чикаго до края на месеца, поясниха двете компании.
„Сега направихме притежаването на кола опционално, а не задължително за двете страни на пазара“, заяви президентът и съосновател на Lyft Джон Цимер. Пътниците не трябва да притежават автомобил, ако използват Lyft, а сега и шофьорите не трябва да имат кола, за да работят за нея.
Водачите могат да наемат автомобили за до осем седмици. В зависимост от това колко превози извършат шофьорите, цената ще варира от 99 долара на седмица плюс 20 цента на миля, до безплатно ползване за шофьори, които извършат най-малко 65 пътувания в седмицата.
Програмата Express Drive ще бъде пусната и във Вашингтон, Бостън и Балтимор до средата на годината, като Lyft и GM ще плащат за поддръжката и застраховките.
Lyft има повече от 150 000 кандидати за шофьори от четирите града, които не са били одобрени за шофиране, защото колите им не отговарят на изискванията, като например да са с четири врати.
Според Цимер няма да има споделяне на приходите между фирмите, но той отказа да предостави повече подробности за финансовата структура на програмата.
Lyft и преди опита да предложи коли под наем на шофьорите си, след като през октомври пусна подобна програма с Hertz. Uber също предлага лизинг на автомобили и програми за наемане.
Програмата с GM е част от инвестициите за 500 милиона долара на автомобилния гигант, извършена в базираната в Сан Франциско Lyft през януари.
По-големият акцент на партньорството обаче е създаването на мрежа по заявка на клиента за самостоятелно движещи се коли на база на изследванията, на които технологичните компании, като Google на Alphabet Inc и Uber Technologies Inc, и автопроизводители, включително Ford Motor Co., са посветили доста ресурси в последните години.