PlayStation 4 е продала повече бройки от Xbox One във физическите магазини в САЩ през февруари, сочат данни на компанията за проучвания NPD Group. Това означава, че Sony продължава да бележи успехи на пазара на конзоли за дома, продължавайки тенденцията от коледния сезон, пише Venture Beat.
През последните 14 месеца Xbox One само веднъж успя да продаде повече бройки от PlayStation 4. Това създаде един пазар, в който Sony е категоричен лидер както в САЩ, така и по целия свят. Все пак Xbox One продължава да се продава добре и да генерира приходи както за Microsoft, така и за трети страни, разработващи игри.
Бизнесът с игри в световен мащаб на всякакви платформи достигна 99,3 млрд. долара, а конзолите са значителна част от него.
Мултинационални конгломерати като Sony, Microsoft и Electronics Arts продължават да инвестират в тази сфера, тъй като тя привлича много запалена аудитория, която харчи значителни суми както за хардуер, така и за софтуер.
През ноември 2015 г. Sony обяви, че е продала повече от 30,2 млн. конзоли PlayStation 4 за двете години, откакто устройството е на пазара. Според компанията конзолата се продава по-бързо от предшестващите я устройства с тази марка.