Предишните технологични изложения в Лас Вегас Consumer Electronics Show често включваха просторни павилиони на големите производители на персонални компютри. На тазгодишното събитие обаче те са значително по-незабележими, с изключение на Dell, която показа явен ентусиазъм по отношение на развитието на сектора, пише Wall Street Journal.
"Не обръщайте внимание на нищо от нещата, които четете”, коментира Джеф Кларк, вицепредседател на Dell. Пазарът на компютри “далеч не е мъртъв”.
Освен това днес компанията представи и първия си монитор, който използва ултра ярка OLED технологията и заяви, че официално ще покаже своя 13-инчов OLED лаптоп по-късно днес.
Dell, която организира специална пресконференция в сряда, за да покаже част от лаптопите и дисплеите си, изглежда напоследък се фокусира върху хардуера за центрове за данни след придобиването на гиганта EMC за 67 млрд. долара. Но Кларк настоява, че персоналните компютри за бизнеса все още са голям пазар, който се представя много добре напоследък.
Кларк похвали продажбите на Dell през празничния сезон, особено тези на част от чуждестранните пазар. Черният петък на компанията в Бразилия например показа с 350% по-високи резултати в момент, в който целият пазар отбеляза спад с 50 на сто. Dell е продала 50 000 бройки от своите продукти в Деня на самотните сърца в Китай през ноември, допълни Кларк.
Все пак той призна, че индустрията като цяло се свива, но Dell все още се радва на стабилен растеж.
В топ три на производителите на компютри в света Dell се нарежда на трето място след Lenovo и HP. Трите заедно имат пазарен дял от 54%. Според Кларк е неразумно да се смята, че те биха могли да имат 75% до 2020 г.