Sony е продала повече от 30,2 млн. конзоли PlayStation 4 две години след пускането на пазара на устройството, за което компанията твърди, че се продава по-бързо от предшествениците си, пише Wall Street Journal.
“Изключително щастливи сме, че играчите от цял свят продължават да избират PS4 за най-доброто средство за игра от пускането му на пазара преди две години“, заяви Андрю Хаус, президент и главен изпълнителен директор на Sony Computer Entertainment.
Новaта информация е валидна към 22 ноември, след като през март Sony отчете 20 млн. продажби. Компанията заяви, че целта ѝ е да продаде повече от 17,5 млн. бройки през фискалната година, която приключва през март 2016 г.
Директните конкуренти на PlayStation са Xbox One на Microsoft и Wii U на Nintendo. Microsoft не е разкривала скоро данни за продажбите на конзолите си, но анализаторите твърдят, че PlayStation 4 изпреварва Xbox One. Nintendo обяви, че е продала над 10,7 млн. бройки от Wii U от пускането на конзолата на пазара през ноември 2012 г. до септември тази година.
Sony разшири бизнеса с PlayStation отвъд традиционния бизнес с игри, където потребителят би купил само една игра от магазин или от онлайн мрежа.
Компанията се подготвя за пускането на устройството за виртуална реалност PlayStation VR, което ще се случи през следващата година. Същевременно предлага възможност за ползване на базирана на стрийминг абонаментна услуга за видеоигри, както и базирана в облака телевизионна услуга по поискване. Тези предложения в момента са достъпни дори за устройства, които не са на Sony, като телевизорите на Samsung Electronics и Fire TV Stick на Amazon.com.
Sony представи PlayStation 4 през ноември 2013 г., а наскоро намали цените на конзолата на основните си пазари, включително в САЩ, Европа и Япония, както и България, за да стимулира продажбите.