По-големият екран, прикачващата се клавиатура и стилусът не са достатъчни, за да помогнат на устройството да се справи с конкуренцията, смята Гроубърт.
“Умната клавиатура е умна, но е малко по-тромава. Не можете да я ползвате в скута си, нито пък на краката си, ако сте в леглото. Стилусът може да е най-добрият създаван досега, но не мога да рисувам и не виждам как това ще се промени скоро”, коментира той.
И все пак авторът признава, че не всеки използва компютрите и таблетите по начина, по който го прави той. По думите му неговите колеги от творческия отдел на Bloomberg Businessweek се възползват от приложенията на Adobe например.
“Ще се осмеля да кажа, че не всеки използва технологиите като мен, но може би повечето хора го правят. Ние четем неща в мрежата, проверяваме имейли, пишем. За тези дейности лаптопът все още е най-елегантният отговор на въпросите, които имаме”, коментира той.
Според Гроубърт iPad Pro е близо до всичко това, но все пак си остава таблет с прикрепяща се към него клавиатура и стилус.
“Така че аз не съм потребителят на iPad Pro. Но мисля, че знам кой е: Вик Абейт”, пише авторът.
Вик Абейт е главният технологичен директор на General Electric. Той ръководи 50 000 учени и инженери в конгломерата. Като такъв той може да види в iPad Pro възможност за ползване на софтуер за анализи или полезен инструмент за всички онези хора, които изграждат електроцентрали, локомотиви и авиационни двигатели.
“Ако това е така, Вик няма да купи един таблет iPad Pro. Той ще купи 50 000 от тях”, коментира Гроубърт. Според него, ако това се случи и в други индустрии, Apple ще получи бизнес в бизнеса. Това може да е по-нишово от пазара на iPhone и може да отнеме повече време, но Apple е достатъчно богата, за да прояви нужното търпение.