Изпълнителният директор на Apple Тим Кук се осланя на Китай, за да добави още нови клиенти. През последното тримесечие компанията генерира приходи в размер на 12,5 млрд. долара в региона, включително Тайван и Хонконг - почти двойно над приходите от година по-рано. Те обаче са с 5,4% по-ниски от приходите през третото тримесечие.
Новите модели на iPhone бяха пуснати в продажба и в Китай едновременно с останалите важни пазари. Въпреки опасенията продажбите там продължават да растат.
Кук, който посети Китай през миналата седмица, заяви, че икономическите предизвикателства пред страната не са повлияли на Apple и че най-многолюдната страна в света в крайна сметка ще бъде най-големият пазар на компанията. „Концернът ще има 40 магазина в региона през следващата година, в сравнение с 25 в момента“, каза Кук.
„Аз не знам да има някакви икономически теми и притеснения в Китай", каза Кук.
Apple TV, Ipad
Apple освежи своята продуктова линия, за да се възползва от наплива за празниците в края на годината. Дружеството генерира повече приходи и печалба през този период, отколкото през всяко друго тримесечие на годината. В допълнение към новите телефони, компанията представи Apple TV и актуализиран iMac с по-отчетливи екрани. Представен бе и нов iPad с голям екран.
Акциите на Apple се обезцениха с повече от 12 процента от последния доклад през юли на фона на опасенията за забавяне на растежа. Представянето на акцията показва капризния характер на Wall Street. Въпреки че Apple продължава да е компанията с най-голяма пазарна капитализация в света и има баланс, на който всяка друга компания може да завижда, много от инвеститорите се осланят при вземането на решения за вложенията си до голяма степен на прогнозата за бъдещ растеж.
Apple бе изправена пред подобно предизвикателство през 2013 г., когато продажбите се забавиха на фона на конкуренцията от Samsung Electronics Co. „Те успяха да реализират крива", казва Гауна. „В технологиите има два свята – на бързите и на мъртвите, така че Apple трябва да бъде на страната на бързите".
Иначе концернът се насочва към ново рекордно коледно тримесечие, насърчен от нескончаемото търсене на неговия iPhone. Базираната в Купертино, Калифорния, компания предвижда приходите ѝ през тримесечието, приключващо през декември, да достигнат между 75,5 до 77,5 млрд. долара, минавайки миналогодишния рекорд. Тим Кук обоснова прогнозата на факта, че потребителите актуализират своите телефони с новия модел на iPhone, а някои преминават от уреди с Android, както и с продължаващия ръст в Китай.
Самият размер на Apple означава, че растежът е по-трудно да бъде постигнат. Докато продажбите на iPad спадат, а приемът на Apple Watch остава скромен, експанзията на компанията става все по-зависима от търсенето на нови iPhone.
Резултатите не успяха да заличат опасенията, че бизнесът на Apple може би приближава своя пик, но показаха, че компанията все още е в състояние да получава повече от своя най-важен продукт.
"iPhone доминира резултатите, но го прави достатъчно добре, за да допринесе за растежа на цялата компания", казва Уолт Пичик, анализатор в BTIG LLC.
Акциите на Apple останаха почти без промяна по време на разширената търговия, след като паднаха с по-малко от 1 на сто до 114,55 долара за брой в края на сесията в Ню Йорк.