Швейцарско-американският технологичен производител Logitech International SA в четвъртък отчете понижение от 2% на приходите за последното тримесечие в резултат на по-силния долар и по-слабото търсене на компютърни аксесоари, съобщава Ройтерс.
Базираната в Лозана компания заяви, че коригираната оперативна печалба за първото тримесечие, приключило на 30 юни, възлиза на 31 млн. долара, или 16 цента на акция, в сравнение с 22 цента на акция през същия период година по-рано.
Нетните продажби също са спаднали до 470 млн. долара от 484 млн. долара година по-рано.
Logitech се фокусира върху нови модели безжични музикални говорители, видеоконферентни връзки и джойстикове за видеоигри, за да компенсира спада в личните компютри и по-слабото търсене на мишки и клавиатури, които произвежда от зората на ерата на личните компютри.
Повече от половината разходи на Logitech са в долари и само около 10% са в швейцарски франкове. Доставчиците на компанията са базирани в Азия, където валутите са сравнително стабилни.
Бизнесът на дребно на Logitech, който генерира 90% от продажбите, се е разраснал с 7% в постоянна валута.
Компанията заяви, че ще излезе от ОЕМ бизнеса (original equipment manufacturer – производител на оригинално оборудване), който се състои от компютърни аксесоари като мишки, до края на 2015 г.
Освен това Logitech реорганизира хардуера си за видеоконферентни връзки LifeSize чрез облачни услуги.
Средната оценка на анализаторите беше за печалба от 10 цента на дял и приходи от 466,1 млн. долара, коментира Thomson Reuters.