В повечето развити страни пазарът на смартфони е доминиран от Samsung Electronics и Apple, но това не важи за голяма част от развиващите се икономики, пише Wall Street Journal.
В развиващия се свят платежоспособните потребители не са толкова очаровани от пазарните лидери, ето защо местни имена като Micromax Informatics в Индия и Xiaomi в Китай имат по-големи пазарни дялове.
Microsoft се фокусира именно върху тези страни, надявайки се, че желанието на потребителите да опитат нещо ново, за да спестят няколко долара, ще се окаже суперсилата, която ще надделее във войната на пазара на смартфони.
Microsoft, която през април 2014 г. приключи придобиването на бизнеса със смартфони на Nokia за 7 млрд. долара, се опитва да привлече повече потребители в Индия и други развиващи се пазари чрез своите устройства, след като не успя да се представи достатъчно добре в САЩ, Европа и Япония.
“Развиващите се пазари са единственият спасител на Microsoft в момента”, твърди Ний Шах, анализатор на базираната в Хонконг консултантска фирма Counterpoint Research.
Въпреки това ситуацията не е достатъчно розова за Microsoft. Софтуерът за телефони на компанията имаше само 3% пазарен дял през 2013 г.
През 2014 г. само 3% от смартфоните, продадени по света, са били с Windows, 81% - с Android, а 15% - с iOS, посочват от Gartner.
Индия се явява светъл лъч на Microsoft. Компанията има 4,5% дял на пазара на смартфони в Индия през първото тримесечие на тази година спрямо 3,6% през предишното тримесечие според Counterpoint Research. За да затвърди и увеличи този растеж, фирмата инвестира повече в Индия. Тя ребрандира около 9000 магазина на Nokia в страната, превръщайки ги в търговски пространства на Microsoft. Te ще продават други продукти на компанията, като Xbox и допълнителни мобилни телефони.
Освен това Microsoft инвестира в телевизионна и печатна реклама, така че продуктите ѝ да бъдат забелязани.