Световните продажби на таблети през първото тримесечие на годината отново са се понижили, според изследване на компанията за пазарни проучвания IDC, цитирано от БТА.
Резултатите сочат, че само 47,1 милиона таблета са били пласирани на пазара, което е с 5,9 на сто по-малко в сравнение със същия период година по-рано, съобщава АФП.
Това е второто поредно тримесечие на спад на продажбите на таблети, отчели свиване с 3,2 на сто през четвъртото тримесечие на 2014 г.
При все това експертите отбелязват, че таблетите, които имат телефонен чип, който не зависи от близостта на wifi-мрежа, отчитат по-добри резултати от останалите на пазара и са били източник на допълнителни средства за производителите и мобилните оператори.
Друга добра ниша са устройствата "две в едно" - нещо средно между таблет и преносим компютър с разглобяеми елементи.
Въпреки очевидното свиване на продажбите (-22,9 на сто за една година до 12,6 милиона бройки) американската група Apple и нейният iPad продължават да бъдат начело на световния пазар, от който са държали 26,8 на сто през първото тримесечие.
Южнокорейският й конкурент Samsung остава на второ място с пазарен дял от 19,1 на сто, въпреки че компанията също отчита спад на продажбите (с 16,5 на сто до 9 милиона бройки).
На трето място с 5,3 на сто от пазара е китайската група Lenovo, която обаче отчита увеличение на продажбите си с 23 на сто до 2,5 милиона бройки. Тайванската Asus и южнокорейската LG Electronics затварят първите пет позиции с пазарен дял съответно 3,8 на сто и 3,1 на сто.