Едно е ясно със сигурност – Apple поставя огромна тежест върху своя SmartWatch. Не само с това, че концернът представи Apple Watch цели два пъти на обществеността: веднъж през септември миналата година, заедно с iPhone 6, и сега отново в понеделник вечерта. Производителят на iPhone не оставя никакво съмнение, че иска да превърне часовника в поредния си грандиозен успех.
И стичането на разработчиците на последното представяне говори много за тази насока. Точно както Apple възнамерява да прелъсти бъдещите потребители с много шикозен дизайн на корпуса и каишките, така и програмистите трябва да придадат смисъл на Apple Watch. А замисълът в крайна сметка може и да успее, пише The Wall Street Journal.
Защото наистина Apple трябва да събуди нужди, които все още не съществуват. „Аз въобще не знам защо трябва да се нуждая от умен часовник" – така звучи поне засега стандартният отговор от много хора.
Apple твърди, че е намерила отговор на този въпрос. „Защото той е красив, защото е скъп и поради това изключителен и защото, все пак с него могат да се вършат много неща“.
Трябва ли конкуренцията да се притеснява? Не е нужно, смятат експерти. Трябва само да се напрегне, за да противопостави нещо на Apple Watch. Първоначалните опити са обещаващи, най-малкото по отношение на дизайна. Така например напоследък Huawei и LG показаха смарт часовници, за които може да се твърди, че са красиви.
Конкурентите на Apple трябва тайно дори да аплодират хода на американците. Защото само Apple може да сведе цялото внимание към китката на ръката. С масови разходи концернът от Купертино ще рекламира новия си продукт. За да няма никой, който да не е чул за него.
Вече има доста модели умни часовници на пазара, но те се продават в „хомеопатични дози“. Не на последно място и заради това анализаторите се затрудняват да оценят потенциала на тези устройства. Apple обаче, а това е доста сигурно, ще насърчи този пазар.
Както и при смартфоните, Apple влиза в най-високия ценови сегмент. Най-евтиният часовник на компанията ще струва 349 долара.
Но ако Apple се провали, всички останали също ще се провалят. А ако Apple пожъне успех със своя часовник, мнозина ще се възползват от това. Хубавото е, че те няма да започнат от нулата.
Сега, след като Тим Кук очерта пълния набор от това, което часовникът ще може да прави, както и цените му, следващото предизвикателство ще бъде да продава високотехнологични устройства като висша мода.
В допълнение към възможните употреби за устройството, Apple Inc също се опитва да го продава като стилен аксесоар. Компанията плати за 12 страници реклама в последния брой на списание Vogue, а моделът Кристи Търлингтън Бърнс се появи на сцената с главния изпълнителен директор Кук в понеделник, за да му помогне в разкриването на нови детайли и приложения. Кук представи версия със златно покритие, която се продава за 10 000 долара или дори повече.
Apple, със своя акцент върху елегантния дизайн и лесния за използване интерфейс, направи вече така, че продукти, разбирайте смартфони, преди разглеждани като мода, да се продават като аксесоари. Сега задачата на компанията е да убеди потребителите с вкус към стила, че неговият часовник е едновременно полезен и шикозен, пише и Bloomberg.
„Въпросът сега е дали те наистина могат да продават това нещо като моден аксесоар“, пита Ян Книфън, главен изпълнителен директор на J. Rogers Kniffen Worldwide Enterprises, консултантска компания в областта на търговията на дребно в Ню Йорк. „Apple е една много готина технологична марка, но хората, които биха купили часовника, не са задължително сегашните ѝ клиенти“.
Акциите на Apple, които се изкачиха с около 2,4% преди представянето на часовника, загубиха част от печалбата по-късно. И все пак те приключиха сесията с ръст от 0,4 на сто, а от началото на годината са поскъпнали с 15 на сто.
Още видео материали гледайте на сайта на ТВ Bulgaria On Air
преди 9 години С чип забит зад ухото, или в .... ще бъде по- ефектно.Не им стигнаха висящите на каишка на врата устройства, гледката на зомбираните щракачи-лунатици със слушалки в ушите, пресичащи пътя, където им попадне, та сега и тази безмислица. Давайте, това едва ли е последната безполезност, която ще бъде измислена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар