Компанията е заложила доста на луксозната версия на умния часовник. Златният модел е устойчив на надраскване, твърдят източници, запознати с въпроса. Освен това компанията проучва възможността за създаване на панел от платина, въпреки че не се очаква той да бъде обявен на днешното събитие, допълват те.
В миналото много брандове от ниския клас преминаха от по-ниския към по-високия клас продукти, но са малко тези, които постигнаха успех, навлизайки в пазара на луксозни стоки. През 2003 г. Sony Corp. пусна своята премиум линия електроника Qualia, предлагайки ръчно изработени телевизори за по 10 хил. долара. Три години по-късно компанията сложи край на проекта.
В края на 90-те години Nokia създаде висок клас телефони под бранда Vertu, но не направи почти нищо, за да предпази бизнеса си с телефони от преминаването към смартфони и инвазията на iPhone.
Част от проблема е, че е трудно да има масови продажби на електронни продукти, които са ексклузивни и със специална изработка. Това са ключови елементи на луксозните стоки като кожените чанти и високия клас механични часовници.
През октомври Айв заяви, че създаването на Apple Watch е било по-трудно от iPhone заради очакванията на потребителите. С умния часовник компанията позволява по-голяма персонализация, като отбелязва, че хората очакват да получат възможности за избор.
За да помогне за утвърждаването си като луксозна марка, Apple ухажва модната индустрия. Няколко седмици след обявяването на Apple Watch Айв и няколко членове на екипа му, занимаващи се с дизайн, отлетяха с частен самолет до Париж, където посетиха Седмицата на модата, за да покажат новото устройство на онези, които диктуват модните тенденции и формират вкуса на потребителите. Месец по-късно Apple Watch се появи на корицата на Vogue в Китай.
За да продава модни продукти, Apple привлече нови служители, включително Пол Денев, бивш главен изпълнителен директор на Yves Saint Laurent, както и Анджела Арендс, бивш директор на Burberry. Очаква се Арендс, която помогна за възраждането на бранда Burberry, да използва опита си с луксозните стоки за създаването на по-високия клас продукти и новите възможности, които предлагат магазините на Apple.
През януари Скот Галоуей, професор по маркетинг в Нюйоркския университет, заяви, че Apple има много от характеристики на луксозна марка – от високите цени до идеята, че нейните продукти могат да направят потребителя по-привлекателен за другите.
Това позволи на Apple да продължи да продава iPhone при по-високи маржове на печалба. Акциите на компанията наближават рекордно високи цени, а в момента Apple е най-високо оценяваната компания в света – пазарната ѝ капитализация възлиза на около 750 млрд. долара.
„Прогнозата: Apple ще се превърне в първата компания на стойност 1 трлн. долара на гърба на успешния преход в луксозна марка“, категоричен е Галоуей.