Южнокорейската технологична компания Samsung придоби американската компания за мобилни разплащания LoopPay, разкривайки намеренията си да конкурира Apple в този сектор, предава Bloomberg.
LoopPay ще стане 100%-ова дъщерна компания на Samsung Electronics America, обяви базираното в Масачузетс американско дъщерно дружество. Засега няма подробна информация за трансакцията. Досега Samsung е бил акционер в LoopPay наред с Visa и Synchrony Financial.
Системата на LoopPay позволява на потребителите на смартфони на Samsung да заплащат стоки и услуги в магазините с мобилното си устройство вместо с пари в брой или с кредитна карта. Тя използва съществуващата технология с магнитна лента, която вече е налична при повечето американски терминали за кредитни карти.
„Придобиването ускорява визията ни да поведем иновациите в света на мобилната търговия“, поясняват от Samsung.
Досега потребителите трябваше да купуват специални калъфи за телефони или допълнителни "външни устройства" за да използват услугата, която набра първоначален капитал чрез платформата Qickstarter през 2013 година. Внедряването на технологията на LoopPay в телефоните на Samsung би могло да увеличи използването ѝ, създавайки условия за битка между конкурентните системи за разплащания на двете най-големи компании, произвеждащи смартфони.
Същевременно корейската компания отбеляза, че системата на LoopPay е приета на повече места, отколкото всяка друга конкурентна услуга. Това е намек, че технологията на LoopPay, за разлика от Apple Pay, не изисква магазините да правят допълнителни инвестиции в системи. Apple представи своята услуга Apple Pay през миналия септември.
Редица анализатори прогнозират съществено нарастване на използването на разплащания през смартфони през следващите няколко години. Така например компанията за пазарни проучвания Forrester прогнозира, че общо този вид разплащания в САЩ ще нарасне почти 10 пъти от 3,7 млрд. долара миналата година до 34 млрд. долара през 2019 г.
През миналата година Samsung загуби част от пазарния си дял на пазара на смартфони. Така например през последното тримесечие след силен ръст в продажбите със 74,5 млн. продадени телефона Apple настигна дългогодишния лидер от Корея. Освен това Samsung трябва да се справи със силната конкуренция от страна на китайски производители на евтини телефони.