Продажбите на традиционните телефони с капаче в Япония се нараснали през 2014 г. за първи път от седем години насам, докато тези на смартфони са намалели - данни, които разкриват тенденцията японските производители да разчитат предимно на познати и обикновено по-евтини стари модели телефони, предава Ройтерс.
Този тип устройства са наричани “Галапагос” и са създадени така, че да отговорят на японските стандарти и вкусове. Продажбите на сгъваеми телефони са нараснали с 5,7% до 10,58 млн. долара през 2014 г., разкрива пазарният анализатор MM Research Institute. Продажбите на смартфони пък са спаднали с 5,3% до 27,70 млн. Те отбелязват лоши резултати вече втора поредна година.
Потребителите в Япония плащат най-високите такси за смартфони сред развитите страни, обяви Министерството на телекомуникациите, допълвайки, че тези за сгъваемите телефони са най-ниските.
Много японци са свикнали в годините на дефлация да се задоволяват с по-стари телефони, които им дават възможност за разговори, достъп до електронна поща и в повечето случаи - до основни услуги в интернет.
Японските компании за електроника Panasonic и NEC Corp се оттеглиха от бизнеса с потребителски смартфони, защото не могат да се конкурират с доминиращи брандове като Apple и Samsung. Те все още правят сгъваеми телефони - пазар, на който се надпреварват с Fujitsu и Sharp.
Но проникването на мобилни телефони в страната е 98,5%, или 125 млн. абонаменти. Ето защо има малки възможности за значително увеличение на темпа на растеж на японския пазар на мобилни устройства, коментират от MM Research.
По думите на главния анализатор на MM Research Хидеаки Йокота смартфоните са по-добри от гледна точка на функционалността и издържат по-дълго време, така че предполагат смяна след по-дълъг период. Според него 2014 г. е била особено силна година за подновяване на абонаментите, свързани със сгъваеми телефони, което предполага, че ръстът от миналата година няма да може да бъде повторен през тази.