Доставките на таблети са отстъпили в края на миналата година за първи път от началото на отчитането на пазара през 2010 г., показва нов доклад на компанията за пазарни проучвания IDC.
Според изследването глобалните доставки на таблети са спаднали до 76,1 млн. през четвъртото тримесечие на 2014 г., свивайки се с 3,2% спрямо същия период на предходната година, предава CNBC. Това е първият спад на годишна база от началото на отчитането на пазара преди пет години.
За цялата 2014 г. доставките обаче са нараснали с 4,4% до общо 229,6 млн. броя.
Доставките на iPad на Apple за четвъртото тримесечие са спаднали със 17,8% спрямо същия период на миналата година до 21,4 млн. броя, докато тези на Samsung са отчели отстъпление с 18,4% до 11 млн. броя.
Най-големият обаче губещ се е оказал Amazon - доставките на моделите от серията Kindle Fire са пропаднали с 69,9% – от 5,8 млн. през четвъртото тримесечие на 2013 г. до едва 1,7 млн. в периода октомври-декември 2014 г.
"Въпреки че Apple разшири своята гама от iPad-и, предлагайки и по-ниска начална точка на цените от 249 долара, това все още не е достатъчно, за да стимулира продажбите в светлината на вълненията от новите модели iPhone", коментира Джитеш Убрани, старши анализатор на Worldwide Quarterly Tablet Tracker.
Представянето на iPad Air 2 и iPad Mini 3 от страна на Apple през октомври не направи почти нищо, за да се компенсира спада в доставките на фона на нарастващата популярност на смартфоните с голям екран iPhone 6 и iPhone 6 Plus.
Като цяло все повече производители на смартфони представят устройства с по-големи екрани, известни като фаблети, което свива потребителското търсене на таблети.
"Търсенето на таблети се забавя, защото това на фаблетите се ускорява", посочва Нийл Маустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics.
"Тъй като популярността на 5-инчовите и 6-инчовите фаблети на Apple и други расте... търсенето на таблети, особено по-малките, като iPad Mini, замира", добавя той.
Китайският производител Lenovo е единствената компания, която отчита положителен резултат в доклада на IDC. Доставките на таблети на компанията са нараснали с 9,1% през четвъртото тримесечие спрямо година по-рано до общо 3,7 млн. броя.
През четвъртото тримесечие на 2014 г. делът на пазара на таблети на Apple е възлизал на 28,1%. Samsung е бил с 14,5 на сто, а Lenovo – с 4,8%.
Taблица: CNBC
Още видео материали вижте в Bulgaria On Air
преди 9 години Ами не е чудно това. Таблета е абсолютно безполезно устройство. Според мен предстои да влезе в битка със смартфона.Дилемата пред потребителя ще е смартфон или "dumb"фон и таблет с 3G отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Познатия ефект още от зората на човечеството, че по-лесно се харчи отколкото се изработва, винаги тежи на шията на индустриалците влюбени в консуматорския манталитет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Напълно нормално е да има някакво насищане на пазара. Дори MZ/X не може да си купува таблет всеки месец нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години А статистиката отчита ли "no name tablets" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Като цена-качество Lenovo са номер 1. Имам два таблета Lenovo и съм супер доволен от тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар