Китайският технологичен концерн Lenovo успява да увеличи приходите си благодарение на добрите продажби на смартфони. Приходите за третото тримесечие скачат с 31 на сто на годишна база до 14 млрд. долара, обяви компанията във вторник.
Само чрез продажбите на мобилни устройства в касите на Lenovo, която наскоро придоби Motorola, а по-рано и германския доставчик на дискаунтъра Aldi Medion, са влезли 3,4 млрд. долари. Това съответства на една четвърт от общите приходи и представлява удвояване спрямо предходната година. Придобиването на Motorola е допринесло с 1,9 милиарда долара за този резултат, предава Ройтерс.
Но стратегията за експанзия на компанията натежава на печалбата на най-големия компютърен концерн в света. Заради по-високите разходи за две големи придобивания печалбата се свива с 4,5% до 253 млн. долара.
За да стане по-независима от традиционния PC бизнес, Lenovo придоби американския производител на мобилни телефони Motorola и сървърното поделение на IBM. Motorola е продала през тримесечието над десет милиона броя телефони - колкото никога досега, заяви Lenovo. Придобиването бе завършено в края на октомври.
По този начин Lenovo се превърна в третия по големина производител на смартфони в света след Samsung и Apple. Глобално известната марка помага на новия си притежател също така да намали зависимостта си и от силноконкурентния китайски пазар. Около 60 на сто от смартфоните на групата се продават извън Китай.
В мобилния бизнес обаче е отчетена загуба преди данъци и такси в размер на 89 млн. долара. В PC бизнеса за сметка на това бе отчетена най-голямата засега печалба преди данъци в размер на 494 млн. долара. Този бизнес в момента генерира малко под две трети от приходите на Lenovo, докато преди година делът бе 81 на сто.