Различното тук е, че смартфоните се продават по целия свят и подобно разделение на пазара едва ли е просто резултат от случващото се в САЩ. Всъщност Xiaomi дори не продава стоките си извън Азия. И точно както все по-голям брой богаташи започват да търсят телефони от висок клас, направени от Apple, същото се случва с тези на Xiaomi, но от страна на средната класа.
Най-добре продаваният телефон на Xiaomi – Redmi, струва само 100 долара в Индия. Там обаче когато някой си купува телефон на Xiaomi е смятан за заможен, тъй като в страната се изкарват средно по около 600 долара годишно.
Не е грешка, че най-евтините телефони са насочени едновременно към все по-бедните американци и към все по-заможните граждани от развиващия се свят, като се има предвид, че много икономисти вярват, че съдбите им са свързани. Аутсорсването на услуги и автоматизацията представляват удар по американската средна класа.
По този начин на пазара на смартфони се утвърждават нови ценови тенденции, които подчертават факта, че винаги е имало два отделни пазари за подобни устройства – за луксозни телефони и един за всички останали.
Очаквано разпределението на печалбата между тези два пазара отразява разпределението на богатството между купувачите на стоки. Анализаторът Хорас Дедиу посочва, че през последното тримесечие 90% от цялата печалба на Apple идва от мобилния пазар.
Ако сегашните макроикономически тенденции продължат, ще се случат две неща. Първото е, че стига да запази имиджа си на луксозна марка, Apple ще продължи да се радва на високи приходи. Анализаторите твърдят, че около 350 млн. смартфона iPhone се използват в света, което означава, че продуктите на Apple са обхванали близо 5% от световното население.
Втората тенденция е, че средната търговска цена на телефоните с Android ще продължи да спада, докато производителите продължават да се борят помежду си, зад за да предложат най-голяма стойност на най-ниската цена.