Toshiba стана поредният японски производител на телевизори, който се отказва от глобалния пазар. Компанията ще преустанови производството и продажбите в Северна Америка, обяви Toshiba в четвъртък. Концернът подготвя и излизането си от други пазари, предава Ройтерс.
Основната причина за това решение е суровата ценова война. Намаляването на разходите не е спомогнало за решаването на проблемите, заявяват от компанията.
Компанията предприема фундаментално преструктуриране на бизнеса с "визуални продукти" на компанията чрез прекратяване на производството и продажбата на телевизори в Северна Америка и лицензирането на северноамериканския бизнес с телевизори към тайванската компания Compal Electronics, Inc. Новата бизнес структура ще започне да доставя продукти за северноамериканския пазар през март 2015 г.
Toshiba също така възнамерява да трансформира своя потребителски (B2C) бизнес с телевизори в региони извън Япония, заменяйки производството и продажбите с лицензионна структура. Поставеният срок за финализиране на новата схема и приключване на преговорите с кандидатите е през месец април тази година.
Едновременно с това Toshiba предприема и мерки за намаляването на разходите и увеличаване на доходността чрез редуциране на броя на платформите и заетия персонал.
Panasonic и Sharp са други японски корпорации от сектора, които вече поеха по този път. И двете компании се отказаха от марките си в САЩ и Европа. Panasonic Corp. обяви, че прехвърля подразделението си за телевизори Sanyo, което се намира в САЩ и доставя продукти на компанията в магазините Wal-Mart, към японската фирма Funai Electric Co. В замяна Panasonic ще получава годишни лицензиони такси.
Sharp прехвърли с лиценз своя губещ телевизионен бизнес в Европа на тайванската компания TPV Technology. Освен това Sharp обмисля и продажбата на завода си за LCD телевизори в Полша на тайванците.
Sony пък отдели бизнеса си с телевизори в самостоятелна компания, но засега не планира да я закрива или продава.