Китайският производител на телекомуникационно оборудване Huawei Technologies обяви, че оперативната му печалба е нараснала с по-малко от 18% през миналата година, отбелязвайки забавяне в растежа.
Това е най-слабият ръст на печалбата и се случва в момент, в който Huawei Technologies увеличава инвестициите си в редица области, по-специално при бързото разширяване на бизнеса ѝ със смартфони, пише Wall Street Journal,
Въпреки че именно телефоните са отговорни за ръста в приходите на Huawei, компанията е изправена пред нарастваща конкуренция, както на вътрешния, така и на чуждестранните пазари, от страна на китайските производители на смартфони като Xiaomi Corp.
Huawei отказва да разкрие какви фактори са допринесли за този размер на оперативната ѝ печалба, но посочва, че маржът ѝ е сравним с резултатите от 2013 г.
Компанията заяви, че очаква оперативна печалба между 33,9 млрд. юана (5,46 млрд. долара) и 34,3 млрд. юана (5,52 млрд. долара) за 2014 г. Това означава годишен ръст между 16,4% и 17,8%. През 2013 г. оперативната печалба на компанията нарасна с 41% спрямо предходната година до 29,13 млрд. юана.
Оперативният ѝ марж за 2014 г. е около 12%, т.е. почти същият като през 2013 г., когато беше 12,2%. Компанията обаче не разкрива нетната си печалба за миналата година.
Huawei, вторият най-голям доставчик на мрежово оборудване в света, се превърна и в основен играч на пазара на смартфони през последните години.
През третото тримесечие на миналата година Huawei беше третият най-голям доставчик на смартфони по обем на продажбите в света, нареждайки се след Samsung Electronics и Apple, сочат данни на компанията за проучвания Gartner.
Миналата година бизнесът с телефони на Huawei се разрасна значително в развиващите се пазари в Латинска Америка, Близкия изток и Африка. Ръководителите на компанията обявиха, че бизнесът ѝ със смартфони е печеливш, но не разкриха данните за печалбата в този сегмент.
На пресконференция в Пекин главният финансов директор на фирмата Кати Менг заяви, че Huawei не смята, че е уместно ръстът на оперативната печалба за 2014 г. да бъде сравняван с този от предходната година.
Говорителят на компанията пък заяви, че очакванията са за силен растеж на оперативната печалба за 2014 г.