Barnes & Noble се радва на добри резултати през празничния сезон, но слабото представяне на бизнеса ѝ с Nook би могло да усложни плановете ѝ за отделяне на това подразделение в отделна публична компания, пише Wall Street Journal.
Приходите на Nook, което предлага електронни четци, електронни книги и аксесоари, са спаднали с 55% до 56 млн. долара за деветте седмици преди 3-и януари 2015 г. спрямо същия период година по-рано. Продажбите на устройства и аксесоари отбелязват спад от 68% до 28,5 млн. долара, докато тези на дигитално съдържание спадат с 25 на сто до 27,4 млн. долара.
Лошите резултати могат да затруднят решението на Barnes & Noble да завърши отделянето на Nook, което трябва да се случи в края на август, твърдят анализатори. Според тях за Barnes & Noble ще бъде трудно да убеди инвеститорите, че този бизнес има бъдеще.
Спадът в продажбите на дигитално съдържание предполага, че собствениците на Nook са „изоставили“ онлайн книжарницата, твърди Джеймс Маккуиви, анализатор на Forrester Research.
“В противен случай щяхме да видим стабилизиране на дигиталното съдържание“, категоричен е той. Според него най-добрият ход за Barnes & Noble може би е Nook да остане в онлайн подразделението на компанията BN.com.
През същия период продажбите на дребно в книжарниците и през сайта BN.com се покачиха с 0,2% до 1,1 млрд. долара. Компанията очаква продажбите ѝ за цялата година, като изключим Nook, да запазят нивото си. Това е по-висока прогноза спрямо предишната, която предполагаше едноцифрен спад.
Говорителят на Barnes & Noble отказва да коментира бъдещите планове на компанията за Nook.
Спадът в продажбите на Nook по време на празничния сезон отразява като цяло слабото представяне на таблетите по Коледа.