Sony обяви, че е продала 4,1 млн. конзоли PlayStation 4 по време на коледните празници, докато конкуренцията с конзолата Xbox One на Microsoft става все по-ожесточена.
Доброто представяне на подразделението за игри на Sony подпомогна компанията в момент, в който продажбите ѝ на потребителска електроника намаляват. Междувременно фирмата се бори с ефектите от кибератаката срещу нейното филмово студио, пише Wall Street Journal.
До 4-и януари Sony е продала повече от 18,5 млн. бройки от конзолата от пускането ѝ на пазара в края на миналата година. От 23-и ноември до 4-и януари, когато тече празничният сезон в САЩ, фирмата може да се похвали с 4,1 млн. продадени PlayStation 4.
Конзолата имаше силен старт, който беше подпомогнат от цената от 399 долара, на която се предлага в САЩ. Сумата е със 100 долара по-ниска от тази на Xbox в този момент.
По-късно Microsoft намали цената на своята конзола също до 399 долара, но без Kinect устройството, което я оскъпява до 499 долара.
През ноември Microsoft временно намали цената на Xbox One с още 50 долара и така конзолата стана 349 долара. Коледната промоция беше в сила до тази седмица.
Microsoft заяви, че Xbox е надминала по продажби PlayStation 4 в САЩ и Великобритания през ноември, но все още не е отчела продажбите си от празничния сезон.
Другият основен конкурент в сегмента – Nintendo, също показва признаци на живот напоследък, благодарение на своята конзола Wii U.
Sony заяви, че е продала 81,8 млн. софтуерни продукта за PS4, включително игри, до 4-и януари. 17,8 млн. от тях са продадени в рамките на празничния сезон.