Китайският производител на смартфони Xiaomi Corp., който наскоро се превърне в най-високо оценения технологичен старт-ъп в света, заяви, че неговите доставки на телефони са нараснали повече от три пъти през 2014 г., надхвърляйки нейните очаквания.
Компанията обяви, че е продала 61,1 млн. устройства миналата година. Това е значително повече от 18,7-те млн., които продаде през 2013 г., пише Wall Street Journal.
Лей Юн, основателят и главен изпълнителен директор на Xiaomi, написа в свой блог, че продажбите през 2014 г. достигат 74,3 млрд. юана (11,97 млрд. долара). Компанията обаче не разкрива повече детайли за печалбата си.
“През 2015 г. пазарът на смарт устройства ще стане изключително конкурентен, особено след като ръстът на индустрията със смартфони в континенталната част на Китай се забавя”, твърди Лей. Той посочва още, че компанията ще пусне следващото си ключово устройство по-късно този месец.
Лей смята, че конкурентите в бизнеса ще се опитат да заимстват бизнес модела на Xiaomi, въпреки че не уточнява как точно ще го направят. Няколко китайски производители на смартфони се насочиха към стратегията на Xiaomi да продава повече телефони онлайн, вместо да работи с традиционните канали за търговия на дребно, което е по-скъпият вариант.
Миналия месец Xiaomi приключи кръг на финансиране, който събра 1,1 млрд. долара, оценявайки я на повече от 46 млрд. долара.
По думите на Лей Xiaomi е продала повече от 1 млн. смартфона в Индия през последните пет месеца. Представянето на компанията в страната е добро, въпреки временното разпореждане, което Върховният съд на Делхи издаде миналия месец относно вноса на телефоните на Xiaomi в страната.
Съдът разпореди, че решението ще бъде в сила докато не се бъде разгледана патентната жалба от шведския производител на телекомуникационно оборудване Ericsson, който твърди, че китайската компания е използвала нейна технология без да плаща за права. По-късно индийският съд издаде временно разрешение за възобновяване на вноса на устройствата на Xiaomi.
Лей обяви, че Xiaomi ще влезе в повече чуждестранни пазари през 2015 г., но не разкрива подробности.
преди 9 години Xiaomi ще последва съдбата на Samsung след няколко години. Имам чувство, че всичките китайски и корейски телефони се произвеждат на един завод, но с различни марки, с нищо не се различават. P.S. всичко евтино - накрая излиза по-скъпо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар