Канадската компания BlackBerry представи в сряда новото си устройство, което има за цел да привлече обратно традиционните потребители на телефоните на марката, известни със своите физически клавиатури и тъчпадове, пише MarketWatch.
Като символ на трудностите, които производителят на смартфони среща в опит да съживи бизнеса си, два големи доставчика в САЩ заявиха, че ще продават новия телефон, въпреки че все още не е ясно кога точно ще се случи това през 2015 г.
Някога BlackBerry беше лидер на световния пазар на смартфони, но загуби подкрепата на голяма част от доставчиците, а устройствата ѝ останаха на заден план след появата на iPhone и новите телефони на Samsung Electronics.
Новият телефон на BlackBerry носи името Classic и е част от усилията на компанията да увеличи продажбите си и да се върне към печалбата. Плановете на фирмата са да се фокусира и върху софтуер за управление и върху услуги за сигурност, насочени към корпоративните клиенти.
Някои анализатори са скептично настроени към бъдещото представяне на Classic на пазара.
"Фактът, че американските доставчици няма да предложат Classic преди новата година е още един знак, че BlackBerry вече няма никакво влияние на пазара“, твърди Лорънс Лънди, анализатор на Frost & Sullivan.
В момента устройството се предлага в САЩ само през сайта на компанията, както и в Amazon.com.
През септември компанията обяви, че AT&T ще продава друг неин телефон, пуснат на пазара през тази година – Passport, въпреки че това все още не се е случило.
Classic разполага с традиционна QWERTY клавиатура, клавиши за навигация, които управляват операционната система, както и тъчпад за скролване – функции, които направиха смартфона Bold особено популярен сред адвокати, банкери и други професионалисти.