Sony Corp. подготвя пускане на своята конзола PlayStation в Китай. Ходът е част от стремежа на компанията да превземе този развиващ се пазар, където подобни устройства дълги години бяха забранени, пише Wall Street Journal.
Подразделението за видео игри Sony Computer Entertainment е изпратило покани до местните медии, с които им съобщава, че през следващия четвъртък ще проведе пресконференция, твърдят източници, запознати с въпроса. По думите им компанията планира да обяви и официалната дата на пускането на конзолата на пазара, както и на какви цени ще се предлага устройството.
Въпреки че е много обещаващ пазар, Китай е известен със своите рестрикции по отношение на продажбата на видео игри, особено за такива, съдържащи насилие. Продажбата на конзоли, разработени само за игри, е напълно забранена в страната.
През януари тази година Китай вдигна 14-годишната забрана за продаването на конзоли, като част от зоната за свободна търговия в Шанхай. През септември Microsoft започна да продава там своя Xbox One в страната, а наскоро председателят на Nintendo Сатору Ивата заяви, че оценява възможностите за развитие на този пазар.
PlayStation 4 е продала 10 млн. бройки в световен мащаб през първите девет месеца от пускането си на пазара. Това е най-бързият темп на продажба на конзола PlayStation до момента. Влизането на китайския пазар може допълнително да подсили позицията на Sony като лидер в индустрията, твърдят анализатори.
Въпреки че влизането в Китай може да доведе до дългосрочен растеж на Sony, компанията се сблъсква с редица предизвикателства в краткосрочен план, твърди анализаторът на Nomura Securities Ю Оказаки. Едно от тях е фактът, че китайците предпочитат да свалят игри от интернет по заглавия, а не купуват софтуерни пакети.
Пиратството пък е друга голяма пречка пред компанията. Обикновено търговците на сивия пазар купуват продукти от чужбина, често с отстъпка, а след това ги продават в Китай на по-висока цена. От Sony твърдят, че са готови да противодействат на пиратството в Китай.