Sony Corp. Разработва часовник, направен от електронна хартия, който ще излезе през следващата година. Устройството предлага поглед към новия подход на компанията за създаването на продукти, твърдят източници.
Част от часовника ще бъде направена от патентован материал, който позволява на цялата повърхност да функционира като дисплей и да променя външния си вид, пише Bloomberg, позовавайки се на източниците, пожелали да останат анонимни, тъй като новината все още не е обявена официално.
Устройството ще залага по-скоро на стила, не толкова на това да се опита да надмине другите технологични предложения като Apple Watch, както и собствения си SmartWatch.
Десетилетието на свиване на разходите и съкращаване на работни места развали културата на иновациите на Sony, която някога се прочу със своя Walkman и с телевизорите Trinitron.
Главният изпълнителен директор на компанията Казуо Хираи тази година създаде подразделение под негово пряко управление, което да ускори разработката на обещаващи продукти. Часовникът е един от първите резултати от тези усилия.
"Програмата за иновации е много важна, но ще отнеме време и изисква поемането на риск“, твърди Садао Нагаока, професор в Hitotsubashi University в Токио. „Това не означава, че на Sony ѝ липсват нови идеи, а, че ще се преструктурира по-бавно“.
Новото подразделение има за цел да разработва нови продукти и услуги, които не се вместват в рамките на съществуващия бизнес на Sony.
Освен часовника от електронна хартия, то разработва високотехнологични строителни блокове, създадени, за да помагат на професионалистите и любителите да правят бързо прототипи на нови продукти.
Подразделението включва и програмата Seed Acceleration Program, която е създадена така, че всеки служител, който има добра идея, да може да кандидатства за венчър капитал. Потенциалните предприемачи могат да отправят своите предложения към своите шефове, към други служители и дори към външни експерти, като в този случай идеите им остават анонимни.
Говорителят на Sony отказва да коментира дейността на новото подразделение.
Часовникът от електронна хартия ще бъде ключов продукт за звеното. Въпреки че пазарът на преносими джаджи все още е малък, със своите 22 млн. устройства продадени през тази фискална година, се очаква индустрията да продължи да расте през следващите пет години според MM Research Institute.
Фокусирането върху външния вид на часовника може да помогне на новия продукт на Sony да се отличи от останалите устройства, които служат за втори екран на смартфоните. Собственият умен часовник на компанията – SmartWatch действа като дистанционно управление на музикалния плейър.