Доставчиците на Apple отлагат плановете за масово производство на таблети с по-големи екрани за началото на следващата година, твърдят източници, запознати с въпроса. Причината за този ход е, че не успяват да произведат достатъчно нови смартфони iPhone, за да отговорят на голямото търсене, пише Wall Street Journal.
Според източниците доставчиците на компанията от Купертино първоначалното планирали да започнат производството на по-голям iPad през декември тази година.
"Най-важният приоритет на веригата за доставки е да отговори на огромното търсене на телефони iPhone с по-големи екрани. Продукцията на 5,5-инчовия iPhone 6 Plus остава незадоволителна“, посочва източник, работещ в една от фирмите доставчици. „За производителите на екрани ще бъде предизвикателство да разделят ресурсите си и да прекарат няколко месеца в производството на нов iPad с по-голям екран“.
Партньорът на Apple в сферата на производството на iPhone и iPad – Foxconn, се изправя пред предизвикателството да наеме достатъчно работници, които да сглобяват двата нови смартфона на технологичната компания в Джунджоу, Китай. Във фабриката работят повече от 200 хил. души, които са заети единствено с iPhone и ключови компоненти за него като метални корпуси.
Apple твърди, че е продала повече от 10 млн. бройки от новите си смартфони през първия уикенд след пускането им на пазара. От 19-и септември Iphone 6 и iPhone 6 Plus вече са на разположение в 10 страни по света. Apple ще пусне моделите и в други държави през следващите седмици, а на 17-и октомври се очаква стартирането на продажбата им и в Китай.
Компанията ще разкрие повече подробности за продажбите на iPhone на 20-и октомври, когато трябва да обяви и резултатите за фискалното тримесечие.
Доставчиците в Азия твърдят, че новият по-голям таблет на компанията ще е с 12,9-инчов течнокристален дисплей, с резолюция, подобна на тази на 9,7-инчовия iPad Air, който се появи на пазара през октомври миналата година.
Плановете за този по-голям таблет идват в момент, в който бизнесът с таблети на Apple показва признаци на забавяне. Продажбите на iPad намаляват вече две поредни тримесечия, а приходите от таблети намаляват на годишна база вече цели четири тримесечия.
Данните на компанията за проучвания IDC показват, че делът на Apple на глобалния пазар на таблети е намалял до 26,9% през второто тримесечие. Година по-рано той беше 33%. Делът на Samsung също намалява – от 18,8% преди година до 17,2% през тази. Причината за това е, че компаниите се сблъскват с конкуренти от китайския пазар, включително Lenovo Group.
Същевременно Apple продължава да разширява клиентската си база с нови продукти и подобрения на настоящите такива.
Доставчиците се подготвят и за масово производство на 12-инчов MacBook Air през декември, който ще бъде с екран с по-висока разделителна способност, твърдят източници, запознати с въпроса. Сегашният MacBook Air се предлага в два размер – 11 и 13 инча.
На фона на насочването на потребителите от настолните компютри към мобилните устройства, Apple се стреми да позиционира iPad като компютърен продукт за ново поколение работници. През юли компанията стартира партньорство с International Business Machines за разработването на приложения, насочени към различни индустрии.